خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد کابینه این کشور حقوق خلبانان نیروی هوایی را تا 60 درصد افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالی که تجاوز نظامی رژیم آل سعود علیه مردم بی دفاع یمن وارد سومین سال شده است، خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد کابینه این کشور حقوق خلبانان نیروی هوایی را تا 60 درصد افزایش داد. 

براساس بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر شده، کابینه عربستان با اصلاحات در قوانین مربوط به افسران ارتش اجازه داد حقوق پایه خلبانان نیروی هوایی و افسران سیستم های جنگ‌افزاری 35 درصد افزایش یابد. 

این بیانیه می افزاید این افزایش حقوق برای خلبانان جت های جنگنده و افسران سیستم‌های جنگ افزاری این هواپیماها شصت درصد خواهد بود. دلیل این افزایش حقوق اعلام نشده است. 

عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت در جهان است با اجرای برخی سیاست های ریاضتی از وابستگی شهروندان این کشور به تسهیلات مالی دولتی کاسته است. با این حال دولت عربستان مصمم است در جنگ یمن، جایی که بنا به اعلام سازمان ملل بیش از ده هزار نفر کشته شده اند، برنده باشد. گروه های حقوق بشر اعلام کرده اند حملات هوایی عربستان در یمن، بیمارستان ها، مدارس، بازارها، کارخانه ها و منازل مسکونی را نیز هدف قرار داده و باعث کشته شدن صدها غیرنظامی شده است، اقداماتی که می تواند به عنوان جنایات جنگی محسوب شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار