شهرستان شاهین شهر و میمه شهر دانش و خلاقیت همسایه شمالی شهر اصفهان میزبان گردشگرانی ازسرتاسر ایران بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار شاهین شهر ومیمه گفت:  بیش از12هزار نفر در نیمه نخست تعطیلات نوروز در این شهرستان اسکان داده شدند.

علیرضا بصیری افزود:  350 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که 40 اثر ثبت ملی شده که همین امر باعث حضور انبوه گردشگران نوروزی  در شاهین شهر ،بخش مرکزی ومیمه شده است.

بصیری گفت :  با توجه به  موقعیت  جغرافیایی شهرستان ،تا 5 فروردین ورودی وخروجی خودرو ،510 هزار دستگاه بوده وخوشبختانه آمار تصادفات  نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
علاوه برجاذبه های تاریخی و طبیعی بازار فلافلی های شاهین شهر نیز نظر گردشگران را به خود جلب کرده که هر کسی از نقاط مختلف برای خوردن فلافل به این بازار هم سری میزند.
مرد میانسال جنوبی که با لب خندان در حال خوردن فلافل است می گوید : خیلی جالب است من هر موقع که به شاهین شهر سفر میکنم حتما از فلافل های اینجا خریداری میکنم.
و کمی انسو تر بچه ها همراه مادر با لهجه زیبای گیلکی در حال لذت بردن از خوردن فلافل هستند.

علاوه برای مکان تفریحی دو قنات مزد اباد و وزوان در این شهرستان ثبت جهانی شدند که مکان زیبایی برای گردشگران است.
رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر می گوید: مراسم محرم روستای سه,گویش محلی گز و میمه سه اثری است که از شهرستان ثبت میراث ناملموس شده و این شهرستان بعد از اصفهان و کاشان سومین شهرستان پر از جاذبه و اثار تاریخی است و تنوع قومیت در ان باعث شده که هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری باشیم.
57 مرکز اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۷
خیلی خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۷
اصلا بهداشتی نیست و به صرفه نیست
آخرین اخبار