فارس با بیش از ۱۷ میلیون تردد در ایام نوروز ششمین استان پر تردد کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هادی مدرس‌زاده رحمان‌پور مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس گفت: از 25 اسفند 95 تا 13 فروردین امسال تعداد 17 میلیون و 264 هزار تردد در محورهای استان فارس ثبت شده است.


وی ادامه داد: جاده های «شیراز _ مرودشت»، «کمربندی اکبرآباد شیراز»، «شیراز _ سپیدان»، «سعادت‌شهر _ صفاشهر»، «کمربندی پل فسا»، «شیراز _ کازرون»، «شیراز _ کوار»، «آباده _ صفاشهر» و «سهادت‌شهر _ مرودشت» به ترتیب پرترددترین محورهای استان فارس در این ایام بوده‌اند.

هادی مدرس‌زاده افزود: استان فارس با اختصاص 5  درصد از کل ترددهای کشور به خود، ششمین استان پرتردد کشور بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس تصریح کرد: در این بازه زمانی 19 روزه بیشترین ترافیک روزانه در محورهای استان در روز دوشنبه هفتم فروردین‌ماه با ثبت یک میلیون و 52 هزار و 141 تردد و کمترین ترافیک روزانه در روز دوشنبه 30 اسفندماه با ثبت 653 هزار و 314 تردد بوده است.

وی اضافه کرد: در طول ایام نوروز ساعت 17 تا 20 از ساعات ترافیک شبانگاهی و 11 تا 14 ساعات ترافیک صبحگاهی محورهای استان فارس بوده است.

مدرس‌زاده بیان کرد: در این ایام استان فارس با تردد 1 میلیون و 464 هزار و 809  وسیله نقلیه سنگین و اختصاص 4.8 درصد از تردد وسایل نقلیه سنگین کشور به خود، در رتبه ششم در این زمینه قرار گرفته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اظهار کرد: بنابر گزارش 136 سامانه ثبت تخلف محورهای استان در این بازه زمانی 19  روزه در مجموع 19 هزار و 625 تخلف از سرعت مجاز ثبت شده که بیشترین تخلف‌ها به ترتیب در محورهای «شیراز - اصفهان»، «سه‌راهی کوار - جهرم»، «شیراز -فسا»، «شیراز - سپیدان»، «شیراز - فیروزآباد» و «قائمیه - بوشهر» بوده است.

وی گفت: امسال استان فارس پس از استان‌های تهران، مازندران، البرز، گیلان و قم، ششمین استان پرتردد کشور را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار