روزنامه انگلیسی "سان" از مشارکت نیروهای ویژه انگلیس در کنار نیروهای آمریکایی و دموکراتیک در آزادسازی فرودگاه الطبقه سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از پایگاه خبری النشره، طبق گزارش نشریه انگلیسی "سان"، نیروهای سرویس هوایی ویژه انگلیس نیز در عملیات مشترک علیه داعش با تفنگداران آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک برای آزادسازی پایگاه هوایی الطبقه و سد فرات سوریه مشارکت داشتند.

نیروهای انگلیسی پس از عملیات‌های جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی نقاط قوت و ضعف داعشی‌ها در سوریه، ۲۱ مارس به کمک نیروهای سوریه دموکراتیک و تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا کنترل بخشی از سد فرات را به کنترل خود در آوردند.

این پایگاه هوایی اهمیت راهبردی دارد و ائتلاف به اصطلاح ضد داعش می‌تواند از آن برای حملات هوایی در آزادسازی رقه از دست این گروه تروریستی استفاده کند.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه هفته گذشته اعلام کرد: نیروهای ما نیمی از سد فرات را از چنگ داعش آزاد کردند و حدود 4 کیلومتر از این سد در دست تروریست‌ها است.

این منبع افزود: سد فرات موضع حساسی است و نیروها با هوشیاری و دقت به پیشروی خود ادامه می دهند و در این درگیری ها آسیب هایی سطحی به سد وارد شده است و تلاش نیروها بر حفاظت از آن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار