کسب دو مدال طلا در مسابقات کونگ فو، یک طلا در جهانی تکواندو و دو نقره در مسابقات باشگاهی کشتی جهان توسط ورزشکاران آذربایجان شرقی، استعفای خطیبی و جانشینی فرهاد کاظمی و پیروزی بزرگ تراکتورسازی در تهران برابر استقلال و شکست خانگی این تیم در تبریز برابر سپاهان مهمترین اخبار ورزشی استان در آذرماه بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهم‌ترین اخبار ورزشی استان آذربایجان‌شرقی در آذر سال 95 به شرح زیر است:
مجتبی ولی‌پور ملی پوش تبریزی شیرجه کشورمان به همراه شهنام نظرپور در سکوی 10 متر هماهنگ در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال برنز آسیا دست یافت تا نخستین مدال آسیایی این رشته کسب شود.
 
تیم پرس سینه استان آذربایجان‌شرقی مقام اول نوجوانان‌، مقام دوم جوانان‌، مقام سوم بزرگسالان و مقام اول مستر قهرمانی کشور را کسب کرد.
 
در پایان تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری فوژو چین که در 5 مرحله برگزار شد، رحیم امامی رکابزن تبریزی تیم پیشگامان کویر یزد به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های پیشگامان کویر یزد و شهرداری تبریز دو نماینده کشورمان به ترتیب عناوین قهرمانی و نائب قهرمانی مجموع تیمی این تور را کسب کردند.
 
تیم بسکتبال شهرداری تبریز برابر تیم آ.اس شیراز به برتری قاطعانه 95 بر 46 دست یافت. این تیم در هفته ششم برابر دانشگاه آزاد مغلوب شد. شاگردان حاتمی در هفته هفتم در یک بازی سخت و نزدیک برابر تیم نیروی زمینی به برتری دست یافتند.
 
تیم نوجوانان بسکتبال آذربایجان‌شرقی با برتری برابر تیم توابع تهران به مقام سومی کشور دست یافتند.
 
تیم کاراته آذربایجان‌شرقی در مسابقات کاراته قهرمانی کارگران کشور مقام سومی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.
 
7 کبدی کار آذربایجان‌شرقی تیم ملی سرکل کبدی به مقام چهارم جهان دست یافتند. حمید زیرک‌، بهنام خبازی‌، پیمان اسکندریان‌، افشین نعمتی‌، امیر دهقان‌، محمد مقدسی ومجید بهرامی به عنوان مربی و مدیر فنی تیم ملی در این مسابقات حضور داشتند.
 
بازگشت رویایی گسترش فولاد در هفته یازدهم/ گسترش فولاد تبریز در حالی که در تهران با دو گل از میزبان خود عقب بود بازی را به تساوی کشاند. ماشین سازی برابر پدیده در مشهد متحمل ششمین باخت متوالی خود شد و تراکتورسازی با برتری برابر صبای قم به صدر جدول رسید.
 
با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، یوسف کرمی کاپیتان اسبق تیم‌ملی تکواندو کشورمان به عنوان عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی تکواندو منصوب شد.
 
نفرات و تیم‌های برتر مسابقات تنیس روی میز بسیج نوجوانان و جوانان کشور معرفی شدند و آذربایجان‌شرقی نائب قهرمان تیمی شده و محمد اکبری و محمدرضا رحیم‌زاده از آذربایجان‌شرقی قهرمان دوبل شدند.
 
تیم نساجی وکیلی قهرمان سومین دوره مسابقات لیگ واترپلوی آذربایجان‌شرقی شد.
رسول خطیبی از هدایت تیم ماشین‌سازی استعفا داد. حسین خطیبی یک صورت موقت یک بازی هدایت تیم ماشین سازی را برعهده خواهد داشت.
 
در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2016، ‌امیرمحمد بخشی‌ تکواندوکار میانه‌ای در وزن منهای 63 کیلوگرم ایران، به مدال طلا دست یافت.
 
در هفته دوازدهم لیگ برتر تیم گسترش فولاد برابر تیم سپاهان اصفهان به پیروزی باارزشی دست یافت. تراکتورسازی در تبریز برابر پدیده به تساوی رسید و تیم ماشین سازی در تهران مغلوب پرسپولیس شد.
 
تبریز میزبان والیبال نشسته جام باشگاه‌های جهان در سال 2017 شد.
شهردار تبریز طی حکمی سجاد هاشمی آهنگری رکورددار دوی 400 متر کشورمان را به عنوان مشاور عالی خود در امور ورزشی شهرداری تبریز منصوب کرد.
 
تیم شنای شهرداری‌ تبریز در مسابقات کلانشهرهای کشور به عنوان سوم دست یافت.
 
تیم بسکتبال با ویلچر شهرداری تبریز در دسته یک در دور دوم که به میزبانی بوکان برگزار شد با دوبرد ویک باخت ودر مجموع دو مرحله با پنج برد ویک باخت صدر نشین گروه الف شد.
 
تراکتورسازی تبریز برای چهارمین بار متوالی در تهران برابر استقلال تهران به پیروزی رسید، گسترش فولاد در تهران برابر نفت به تساوی یک بر یک رضایت داد و ماشین سازی نیز در تبریز مغلوب ذوب آهن شد.
 
فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی جدید تیم ماشین سازی معرفی شد.
 
تیم های فوتسال تبریز در لیگ برت در تمامی بازی های خود در دو هفته پایانی دور رفت به پیروزی رسیدند. دبیری تبریز مقابل دانشگاه آزاد و آذرخش بندرعباس و مس سونگون در مصاف با تیم های ارژن شیراز و شهروند ساری به برتری دست یافتند.
 
هفته نهم لیگ برتر والیبال با شکست خانگی و غیرمنتظره شهرداری تبریز مقابل خاتم اردکان یزد پیگیری شد. با شکست 3 بر 1 تیم والیبال شهرداری تبریز، عادل بناکار سرمربی این تیم از سمت خود استعفا داد.
 
بیمه رازی نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در اوکراین شد تا مدال نقره کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در ویترین افتخارات پرویز هادی و یونس سرمستی کشتی گیران آذربایجان‌شرقی بنشیند.
 
آذربایجان شرقی قهرمان مسابقات شنای پسران شمالغرب کشور - تبریز 2018 شد و تیم های زنجان و آذربایجان غربی دوم و سوم شدند.
 
حسین صلاح الدین ورزشکار مراغه‌ای در وزن ۸۲.۵ کیلوگرم در مسابقات بین المللی پاورلیفتینگ روسیه مدال طلا گرفت.
 
دختران بسکتبالیست نوجوان شهرداری تبریز در مرحله نهایی لیگ قهرمانی کشور عنوان سوم مسابقات را کسب کردند.
 
تقی اخطاری بازیکن تیم تراکتورسازی در جام تخت جمشید که در دهه 50 برگزار می شد، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
مسابقات هندبال نونهالان منطقه شمال کشور به میزبانی تبریز برگزار شد و در پایان تیم تبریز با 9 امتیاز قهرمان شد و تیمهای سبزوار با 8 امتیاز و شهدای بسیج ورامین با 4 امتیاز دوم و سوم شدند.
 
نسرین باشعور بانوی رزمی‌کار تبریزی که همراه با تیم ملی کونگ فو به مسابقات قهرمانی جهان در هندوستان اعزام شده بود ، توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند. همچنین نورالدین بهجت کونگ فو کار شبستری با اقتدار قهرمان مسابقات جهانی کونگ فو در هند شد.
عرفان ارژنگی پور تیرانداز آذربایجان‌شرقی قهرمان مرحله هفتم مسابقات تیراندازی با کمان رنکینگ کشوری در بوشهر شد.
 
با استعفای عادل بناکار سرمربی تیم شهرداری تبریز مخالفت شد و وی همچنان هدایت این تیم را برعهده گرفت.
 
والیبال شهرداری تبریز برابر پارسه تهران در حالی که دو ست اول به پیروزی رسیده بود، بازی را 3 بر 2 واگذار کرد. این تیم در هفته پایانی دور رفت میز با نتیجه 3 بر صفر برابر سایپا شکست خورد. در آغاز دور رفت تیم والیبال شهرداری تبریز برابر تیم صدرنشین بانک سرمایه در سه ست متوالی مغلوب شد.
 
اصغرگلی‌زاده قهرمان مسابقات شطرنج گرامیداشت هفته وحدت شد.
 
تیم والیبال نوجوانان شهرداری تبریز برای نخستین بار در لیگ برتر باشگاه‌های کشور به مرحله نهایی مسابقات صعود کرد.
 
در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی در تبریز غافلگیر شده و اولین شکست خود در لیگ برتر را برابر تیم سپاهان متحمل شد. ماشین‌سازی در مشهد مقابل سیاه جامگان شکست خورد تا باخت‌های این تیم با کاظمی هم ادامه داشته باشد. اما گسترش‌فولاد تبریز موفق شد برابر مدافع عنوان قهرمانی استقلال خوزستان به پیروزی با ارزش دست یابد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.