وزیر بهداشت در بازدید نوروزی خود از دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سوانح ترافیکی در تعطیلات نوروزی توجه بیشتری می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در دیدار نوروزی خود با رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده ها، مدیران گروه و کلیه روسای بیمارستان‌ها که در کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: خیلی مهم نیست که در چه بخشی از نظام سلامت و خدمت مشغول هستیم و مهم این است که کار خود را به نحو احسن انجام دهیم و امیدواریم که این دانشگاه مسیر خوبی را در جهت عقلانیت و آرامش سپری کند و  به دنبال فرصت‌های جدید و نواندیشی باشد.  

سوانح ترافیکی توجه بیشتری می‌خواهد

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران باید به دنبال تقویت نیروهای جوان و کارآمد باشد، تصریح کرد: این دانشگاه باید با وجود جوانترین دانشگاه علوم پزشکی در تهران اجازه ندهد که سرنوشت خود مانند سایر دانشگاه‌ها شود زیرا آنها پا به سن گذاشته اند و دارای قدمت هستند. 

وزیر بهداشت اظهار داشت: بخش زیادی از خدمات وزارت بهداشت در نوروز 96 مربوط به حوادث ترافیکی بود که امیدواریم به این مسئله بیشتر رسیدگی و توجه شود.

سوانح ترافیکی توجه بیشتری می‌خواهد

وی عنوان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر در بخش بهداشت در تعطیلات نوروزی مشغول به فعالیت بودند و آخرین گزارشات طرح سلامت نوروزی اعم از معدوم محصولات، بازرسی از اماکن و غیره ارائه شده است.

سوانح ترافیکی توجه بیشتری می‌خواهد

هاشمی تصریح کرد: بخش عمده ای از بار بیماری‌های شهر تهران بر دوش دانشگاه علوم پزشکی ایران است، زیرا بیشتر افراد به بیمارستانهای این دانشگاه می‌روند و باید اقدامات در جهت کنترل هزینه‌ها معطوف شود تا هیچ گونه خللی در کارها پیش نیاید.

وزیر بهداشت در این دیدار با اشاره اینکه باید برای کسانی که لباس استادی می‌پوشند گزینش ها با دقت خیلی بیشتر انجام گیرد، افزود: ای کاش ورودی ما به رشته های پزشکی متفاوت تر از سایر رشته ها بود زیرا فردی که به عنوان عضو هیئت علمی و استاد حداقل  تا 35 سال به دانشجویان آموزش دهد باید از هر نظر به این درجه برسد. 

وی در خصوص جذب اعضای هیئت علمی جوان در دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: باتوجه به جذب تعداد قابل توجهی از اعضای هیات علمی جوان در این مجموعه، باید کارنامه علمی و پژوهشی این دانشگاه درخشانتر از سایر علوم پزشکی ها شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار