میزان بازدیدکنندگان از مجموعه‌های تاریخی وفرهنگی در سطح خراسان رضوی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۲ فروردین ماه ۲ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین زارع صفت مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:. یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۱۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، ۸۹۳ هزار و ۷۱۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۴۹۸ هزار و ۹۳۸ نفر از جاذبه‌های دست ساز بازدید داشته اند.

وی افزود: میزان بازدیدکنندگان از مجموعه‌های تاریخی فرهنگی دوازدهمین روز از فروردین ماه در سطح استان ۲۷۰ هزار و ۸۶۶ نفر بوده است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۸۱۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، ۱۱۲ هزار و یک جاذبه‌های طبیعی، ۴۵ هزار و ۵۰ نفر از جاذبه‌های دست ساز استفاده کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی همچنین ازثبت نزدیک به ۳ میلیون اقامت در استان خراسان رضوی خبر داد وگفت:از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۲ فروردین ماه ۲ میلیون و ۸، ۱۰ هزار و ۹، ۱۱ شب اقامت در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.

حسین زارع صفت افزود: ۴۵۲ هزار و ۲۷ اقامت در هتل ها، ۳، ۳۸ هزار و ۶۲۶ اقامت در هتل آپارتمان ها، ۳۵۶ هزار و ۹۹۵ اقامت در مهمانپذیرها، ۳۰۵ هزار و ۷۸ اقامت در خانه مسافرها، ۱۸۷ هزار و ۷۷۲ اقامت در کمپ‌های موقت، ۴۱۵ هزار و ۴۱۷ اقامت در مدارس، ۳۹۸ هزار و ۹۸۷ اقامت در مهمانسراهای دولتی، ۳۵۶ هزار و ۱۱۰ اقامت در حسینیه‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان اقامت و ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی و غیر رسمی در سطح استان در تاریخ ۱۲ فروردین ماه گفت: ۱۱۷ هزار و ۸۷۷ اقامت با ضریب ۴۰ درصد در استان انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: ۱۶ هزار و ۹۸۲ اقامت با ضریب ۷۱ در هتل ها، ۱۲ هزار و ۲۱۰ اقامت با ضریب ۸۰ درصد در هتل آپارتمان ها، ۲۰ هزار و ۸۳۹ اقامت با ضریب ۷۴ درصد در مهمانپذیرها، ۱۴ هزار و ۷۴۷ اقامت با ضریب ۸۲ درصد در خانه مسافرها، ۱۵ هزار و ۸، ۳۱ اقامت با ضریب ۷۵ درصد در زائرسرا‌ها و مهمانسراهای دولتی، هزار و ۲۳، ۱ اقامت با ضریب ۱۶ درصد در مدارس، ۶ هزار و ۹۴۹ اقامت با ضریب ۲۰ درصد در کمپ زائر، ۲۹ هزار و ۸۸ اقامت در حسینیه‌ها انجام شده است.

زارع صفت افزود:در دوازدهمین روز از فروردین ماه ۹۴ هزار و ۵۹ اقامت با ضریب ۴۲ درصد در شهر مشهد صورت گرفته است.

انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.