مسئول بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا از اعزام سالیانه ۲۴ هزار دانش آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور در قالب طرح راهیان نور خبر داد.

اعزام سالیانه ۲۴ هزار دانش آموز آذربایجان شرقی به مناطق عملیاتی جنوببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرشباف مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با اشاره به اجرای طرح اعزام دانش آموزان استان به اردوی فرهنگی زیارتی «راهیان نور» گفت: سالیانه ۲۴ هزار نفر از دانش آموزان پایه اول و دوم دوره متوسطه دوم استان به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند.

فرشباف افزود: کیفی سازی درس آمادگی دفاعی پایه نهم و دهم متوسطه نیز در طول سال با همکاری نواحی بسیج انجام می‌شود، میدان تیر و کلاس‌های مختلف نیز در این زمینه برای خواهران برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حضور دانش آموزان در بسیج سازندگی و طرح هجرت دانش آموزی عنوان کرد: بسیجیان دانش آموز در بحث سازندگی کشور مشارکت داده می‌شوند، دانش آموزان عملیات سازندگی را از مدرسه آغاز می‌کنند سپس به مناطق کم برخوردار اعزام می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا همچنین گفت: در طرح یاوران ولایت، دانش آموزان آموزش می‌بینند تا در آینده در جامعه نقش آفرین باشند.

فرشباف تاکید کرد: در طرح شهید احمدی روشن، با شناسایی نخبگان دانش آموز، تا مقطع دیپلم برنامه‌های مختلفی ازجمله علمی و معنوی و اردویی برای آن‌ها اجرا می‌شود.

وی در ادامه از اجرای طرح شهید بهنام محمدی خبر داد و اظهار داشت: در این طرح سه رکن اساسی منزل، مدرسه و مسجد را به هم ارتباط می‌دهد، تا دانش آموزان در طراز اسلامی را تربیت کنیم، شرکت دادن دانش آموزان در نماز‌های جماعت و برنامه‌های مسجد، از جمله اهداف این طرح است.

 

انتهای پیام/ش

حضور دانش آموزان در بسیج سازندگی و طرح هجرت دانش آموزی

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار