بائوج لاهوتی گفت:خلاصه اقتصاد مقاومتی به معنای داشتن نگاه بیشتر به تولید داخلی است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "گفت: دولت تا حدودی توانست در این سال، تراز واردات و صاردات خود را مدیریت کند اما پیش بینی قاچاق را نمی کرد و تفاوت میزان واردات و صادرات سر از قاچاق در آورد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: خلاصه اقتصاد مقاومتی را اگر بخواهم معنا کنیم به این  معناست که اقتصاد کشور را مقاوم کنیم و نگاه بیشتری به  تولید داخلی داشته باشیم ؛ به طوری که آنچه امکان تولید آن در کشور وجود دارد، وارد نکنیم و در خارج از کشور دنبال آن نگردیم.

وی با بیان اینکه نباید خود را وابسته به کالای خارجی کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه ما به واردات درکشور هنوز با منافع عده ای که با دستگاههای دولتی مرتبط هستند، گره خورده است و این دستگاهها نمی توانند به سادگی این افراد را کنار بگذارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به عنوان مثال در ۸ سال گذشته هزار تن نخ ابریشم مصرف می کردیم و  در حال حاضر تولید این محصول باید به ۵ هزارتن می رسید؛ اما به ۱۰۰ تن کاهش یافت چراکه واردات بیشتر شده است ؛ از افزایش تعرفه  واردات سخن می گوییم تا از آن جلوگیری کنیم اما در عمل اتفاق دیگری می افتد.

لاهوتی خاطرنشان کرد:در دولت گذشته و در دولت فعلی موضوع افزایش تعرفه مطرح شده اما اجرایی نمی شود و  ۸۰ درصد کالا های بنجل  و بی کیفیت چینی و ترک وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات کشور با ۲۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: تا زمانی که حجم واردات را در کشور کاهش ندهیم و اراده ای برای انجام این کار نباشد؛ نمی توانیم به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه در کشور حدود ۷۰ میلیارد دلار واردات داریم که در سال آینده می تواند به رقم ۳۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کند و کالاهایی که توان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد را تولید کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار