۱۳ فروردین؛ روزی برای عهد بستن با طبیعت است و آخرین فرصت برای نو شدن دل ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌ لبخند بهار به طبیعت فرصت دوباره‌ای است تا معنای واقعی زندگی را در خود جلوه دهد و جان و روح آدمی را صیقل بخشد و معنای این لبخند زمانی زیباتر است که شادابی و نشاط را به همراه داشته باشد.

بهار بهانه‌ای برای زدودن غبار از دل و جان و تازه و نو کردن آن و رسم مهرورزی را آموختن است و به راستی جلوه‌ها و زیبایی‌های زندگی را در لحظه لحظه‌های بهار می‌توان یافت؛ آنجا که گلی می‌شکفد و غنچه‌ای با لبخندی زیبا به طبیعت سلام دوباره می‌دهد.

روز 13 فروردین، روز طبیعت گردی و بهره‌بردن از مواهب خدادادی است. روزی که ایرانیان به پاسداشت سنت‌های گذشته، روز را خارج از خانه و در دامان طبیعت سپری می‌کنند، اما بی‌توجهی‌ برخی از گردشگران، گاه موجب وارد شدن خسارت‌های جبران ناپذیری به عرصه‌های طبیعی شده است.
 
می‌توان روز 13 فروردین را به‌جای آنکه گام در مسیر تخریب محیط زیست برداریم، قدمی بلند برای حفظ آنچه از گذشته به ما رسیده است، برداشته و برای حفاظت از محیط زیست همراه شویم و این همراهی را در تمام روزهای زندگی‌ ادامه دهیم و دیگران را نیز به اتخاذ این روش‌ها، ترغیب کنیم. 

 لذا پرهیز از روشن کردن آتش کنترل نشده و غیر ایمن و یا نزدیک درختان در طبیعت، عدم قطع شاخه‌ها و سرشاخه های درختان و بوته ها برای برپاکردن آتش و یا هر دلیل دیگر، پرهیز از ریشه کنی گیاهان و بوته‌های مرتعی، همراه بردن زغال و  کیسه برای جمع آوری زباله ها و عدم رها سازی آلودگی ها در طبیعت از اقداماتی است که خدا را شکر در سالهای اخیر در استان و کشور بصورت یک فرهنگ عمومی نهادینه شده است و امروزه جمله معروف "یادمان باشد در طبیعت هیچ چیز جز ردپا از خود به جا نگذاریم وچیزی جز عکس و خاطره همراه نیاوریم" در حافظه بیشتر ایرانی ها نقش بسته است.
 
 امروز روز طبیعت وبهره گیری از آن است.باید با این گرامی داشتن شکر منعم را به جا آورد. محیط زیست تنها برای نسل ما نیست و قرار است نسل های دیگر نیز از آن بهره برند پس باید حفظش کرد.
 
گزارش از ندا موسی زاده
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.