گفتگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با وحیدآقاپور بازیگر تئاتر را دراینجا بخوانید.

شرمنده رویای کودکی ام هستم/ مقید به آیین های نوروزی هستم
وحید آقاپور بازیگر تئاتر اهل ایران است وی در نمایش هایی مثل:«ترن و نمایش 12» شرکت داشته است و ایفای نقش کرده است.به مناسبت فصل بهار و آغاز سال نو خبرنگارحوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفتگویی را ترتیب داده است که در ادامه می خوانیم:

سال 95 برای شما چطور گذشت؟

سال قبل از لحاظ کاری برای من بسیار پربار بوده است و تجربیات حرفه ای خوبی را در عرصه تئاتر پشت سر گذاشتم و بابت این سال شکرگذار خدا هستم.

**نوروز برای شما تداعی گر چیست؟

نوروز برای من تداعی گر، هوای خنک بهاری است که از کودکی در یادم هست و یک حس خوشحالی قلبی که همیشه در ایام عید داشتم و درحال حاضر هم به شکل دیگر حس می کنم.نوروز یک شروع دوباره است که ارزش مند ترین مفهومی است که در نوروز وجود دارد.

**چقدر اهل دید و بازدید عید هستید؟


من خودم بسیار اهل دید و بازدید عید هستم و یکی از جنبه های مثبت این آیین های نوروزی را، دید و بازدید عید می دانم و خودم را مقید به انجام این کار می کنم.اصولا دید و بازدید عید حس خوبی به من می دهد و یک عمل انسان دوستانه ای است که بسیار هم خوب است اگر انجام شود.

**رویای کودکی شما چه بوده است؟


سفر به مکان های ناشناخته و زیبا و البته جاهایی که تا به حال ندیده ام.وقتی به رویای کودکی فکر می کنم پر رنگ ترین رویای من همین بوده است و منشاء آن هم سفرهای تابستانی بوده است که به اتفاق خانواده می رفتم و بسیار برایم جذاب بوده است.ولی متاسفانه نتوانستم پیگیری کنم و کوتاهی کردم امیدوارم بتوانم از شرمندگی رویای کودکی ام در بیایم.

**خانواده خوشبخت از نظر شما یعنی چه؟

خانواده ای که قدر نعمت سلامتی را می داند و برای آن ها سلامتی موهبتی الهی است و بابت آن قدردان خدا هست و در عین حال خانواده ای که در بین اعضا، درک و زبان مشترک وجود دارد و برای احساسات مختلف همدیگر ارزش قلئل هستند و از نظر مالی هم الزاما خانواده ای نیست که بسیار ثروتند باشد.

**خانواده شما چه خانواده ای است؟

خانواده ی من یک خانواده دو نفره است من و هسرم.ما خانواده ای هستیم که حدود 10سال است با هم زندگی می کنیم و خدارا بابت این مسئله شاکر هستم.

**تعریف شما از بازیگری چیست؟

بازیگری یعنی؛ زیست کردن در شرایط پیشنهادی نقش و ارائه واکنش های متناسب با شخصیت نمایشی.

**دوست دارید تا چه سنی فعالیت کنید؟

من دوست دارم تا زمانی که زنده هستم، فعالیت هنری داشته باشم و از نظر سلامتی و تمرکز در سطحی باشم که فعالیت کنم.تا زمانی که حیات دارم امیدوارم این توفیق را داشته باشم که فعالیت کنم و احساس مفید بودن داشته باشم.

**بهترین کارگردان و بازیگر از نظر شما در سال 95 چه کسی بوده است؟

بهترین کارگردان سال گذشته از نظر من؛ اصغر فرهادی است و بهترین بازیگر سال گذشته، شهاب حسینی است.این هنرمندان باعث افتخار ما هستند و خوشحالم که این هنرمندان را داریم و از تماشای هنر این دوستان لذت می بریم.

**دوست دارید کسی ادای شما را در بیاورد؟

اگر کسی ادای من را در بیاورد من اصلا ناراحت نمی شوم و حتی خوشحال هم می شوم و برایم جذاب است چراکه از لحاظ بازیگری هم تجربه ارزشمندی است که خودمان دارای چه حرکاتی هستیم که دیگران می توانند بر آن تکیه کنند.

**یک پیام عیدانه برای خوانندگانی که پیام شما را می خوانند؟

در درجه اول آرزو می کنم در سال 96 نعمت سلامتی را از خداوند دریافت کنند و قدردان آن باشتد و آرزو می کنم از زندگی کردن در زمان حال لذت ببرند و بدانند که مهم ترین بخش زندگی همینی است که ما در آن هستیم و این مسئله باعث شادکامی آن ها در زندگی بشود.

**مهم ترین دعای شما در لحظه سال تحویل چیست؟


تن سالم و دل خوش برای خودم و نزدیکان خودم و در مرحله ی بعد عاقبت بخیری، اینکه فرجام زندگی و حیات ما ختم به خیر بشود و نتیجه نیکو و خداپسندانه ای داشته باشد.

**خاطره ی شما در لحظه تحویل شما چیست؟

خاطره ی من در این لحظه، مربوط به 12 یا 13 سال پیش می شود که من یک ال دو ساعت قبل سال تحویل تصادف بدی با ماشین کردم و ماشینم به طرز بدی آسیب دید و از برادرم تقاضا کردم که کمک کند تا ماشین را از وسط خیابان برداریم و موقع سال تحویل ما در حال کلنجار رفتن با ماشین بودیم و حال و هوای بامزه ای داشت.

گفتگو از یگانه عرب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار