یک گروه تکفیری جدید مسئولیت حمله به پاسگاه های انتظامی مالی را برعهده گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرکز آمریکایی نظارت بر پایگاه های تکفیری ها موسوم به «سایت» اعلام کرد یک گروه تکفیری به نام «گروه نصرت اسلام و مسلمین» که اخیرا از ادغام تعدادی از گروه ها در منطقه ساحل آفریقا تشکیل شده است، روز شنبه مسئولیت حمله 29 مارس علیه ارتش مالی را به عهده گرفت. 

به گفته منابع امنیتی مالی، مردان مسلح 29 مارس به یک پایگاه امنیتی در منطقه بولیکسی در مرز مالی با بورکینافاسو حمله کردند و دو نظامی و یک غیر نظامی مالیایی را کشتند. 

11 نظامی مالی نیز پنج مارس در همین منطقه در حمله دیگر «گروه نصرت اسلام و مسلمین» کشته شده بودند. مرکز «سایت» در بیانیه ای به نقل از این گروه تکفیری وابسته به القاعده اعلام کرد «چهارشنبه گذشته دسته ای از تروریست ها موفق شدند به یک پایگاه ژاندامری در بولیکسی حمله کنند».

این بیانیه افزود «در این حمله سه نظامی کشته شدند و تروریست ها موفق شدند مقداری سلاح و مهمات غنیمت بگیرند». گروه جدید «نصرت اسلام و مسلمین» از گروه های انصار دین ایاد اک غالی، المرابطون مختار بالمختار و  «امارات صحرا»، شاخه ای از القاعده در مغرب عربی، تشکیل شده است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار