مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام در روز سیزدهم فروردین (روز انس با طبیعت) از مسافران و گردشگران نوروزی، خواست با طبیعت مهربان بوده و در صیانت و حفاظت از محیط زیست کوشا باشند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مازیار سلیمان‌نژاد اظهار کرد: جاذبه‌های طبیعی و مناطق تفرجگاهی زیبا در استان ایلام همواره مورد توجه مسافران، گردشگران و عموم مردم در فصول مختلف سال، به خصوص ایام نوروز است.
 
وی افزود: در این میان آنچه مهم است حفظ و حراست از این مواهب زیبای الهی بوده و هر گونه کم توجهی به طبیعت، خسارت‌های جبران ناپذیری برای این میراث مهم و با ارزش در پی خواهد داشت.
 
سلیمان‌نژاد از مسافران و گردشگران نوروزی خواست، در طبیعت کیسه‌های مخصوص جمع‌آوری زباله را به همراه داشته باشند و در هنگام بازگشت، زباله‌های تولیدی را جمع‌آوری کنند.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: از شکستن شاخه درختان و روشن کردن آتش در عرصه‌های سرسبز و چشم اندازهای طبیعی خودداری شود و قبل از ترک محل، از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.
 
وی تصریح کرد: همچنین از رها کردن ماهی‌های قرمز در رودخانه‌ها و منابع آبی اجتناب شود، چون موجب تهدید جمعیت گونه‌های بومی می‌شوند.
 
سلیمان‌نژاد در پایان از دوستداران طبیعت خواست در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلفات محیط زیستی، شامل شکار و صید، آتش سوزی، آلودگی و تخریب محیط زیست از طریق سامانه ارتباط مردمی 1540 موضوع را اطلاع دهند.
 
منبع:ایسنا
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار