مقامات دولتی برزیل اعلام کردند پنج زندانی روز جمعه هنگام فرار از ندامتگاه «پارا» کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری افه اسپانیا، مدیر زندان ضمن تایید این فرار گفت: این حادثه با تیر اندازی میان نیروهای پلیس و یک گروه از افراد مسلح خارج از زندان‌ روی داد که قصد داشتند زندانیان را فراری دهند.

وی افزود: تحقیقات اولیه نشان می دهد، این گروه مسلح که 20 تن بودند ابتدا با قطع برق زندان و آزاد کردن 20 زندانی قصد اجرای مرحله نهایی نقشه خود را داشتند که این درگیری رخ داد.

رئیس زندان در ادامه اظهار کرد: وقتی زندانبانان متوجه این ماجرا شدند اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه هفت زندانی به ضرب گلوله زخمی شدند. وی گفت، پنج تن از زخمی ها به دلیل جراحات وارده جان باختند.

بنابراین گزارش، برزیل در نخستین هفته های سال جاری شاهد یک بحران خونین در زندان های خود بود که در جریان آن نزدیک به 150 زندانی در داخل ندامتگاه ها به دلیل درگیری های مختلف میان گروه‌های رقیب بر سر کنترل زندان ها، کشته شدند.

افزون بر جنگ میان گروه های رقیب، زندان های برزیل از مشکلات جدی سلامتی و ازدحام بیش از حدرنج می برد.

برزیل چهارمین کشور جهان است که بیشترین زندانی را پس از آمریکا، چین و روسیه دارد.
بر اساس گزارش شورای ملی‌ دادگستری برزیل، 654 هزار و 372 زندانی در زندان های این کشور به سر می‌ برند که 33.7درصد آنها به طور موقت و در انتظار حکمی که محکومیت یا تبرئه آنها را مشخص کند، زندانی هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار