رژیم آل‌خلیفه برای چندمین ماه متوالی اقامه نماز جمعه را در منطقه "الدُراز" منامه ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم مستبد آل‌خلیفه علاوه بر سرکوب کردن اعتراضات مردمی و اِعمال ظلم و خشونت علیه شهروندان بحرینی، برای چندمین ماه پی‌در‌پی اقامه نماز جمعه را در منطقه "الدُراز" منامه ممنوع اعلام کرد.

*"آزادی، کرامت و حقوق شهروندی برابر"؛ فریاد ملت بحرین علیه حکام مستبد آل‌خلیفه

«آزادی، کرامت و حقوق شهروندی برابر» خواسته ملت بحرین از حکام جور/ 9ماه از ممنوعیت اقامه نماز جمعه در

به‌نقل از شبکه المنار؛ در اولین جمعه پس از شهادت «مصطفی حمدان» جوان بحرینی، مردم منطقه "الدراز" با در دست داشتن تصاویر شیخ عیسی قاسم در کنار تصویر این شهید جوان در غرب منامه، به‌تظاهرات علیه سیاست‌های ظالمانه حکومت آل‌خلیفه پرداختند.

این شهید بحرینی در حمله نیروهای امنیتی به تحصان کنندگان مقابل منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در اواخر ماه ژانویه گذشته، زخمی شده بود که در نهایت بر اثر اصابت گلوله دژخیمان آل‌خلیفه به ناحیه سر، به شهادت رسید.

تظاهرات کنندگان با تکرار فریادهایی علیه حکام بحرین، بر ادامه حرکت خود تا دست‌یابی به آزادی، کرامت و برابری حقوق شهروندی تاکید کردند.

هم‌چنین معترضان به‌دلیل ممانعت حکومت از برگزاری نماز جمعه در الدراز، فریادهای اعتراض خود را علیه مقامات آل‌خلیفه سر دادند.

 هم‌اکنون این ممنوعیت، با گذشت 9 ماه از تشدید محاصره منطقه "الدراز" و منع «شیخ محمد صنقور» امام جمعه این منطقه از اقامه نماز و ورود به مسجد جامع امام صادق (ع)؛ هم‌چنان ادامه دارد.

این تظاهرات‌ها که با حمل تصاویر شهید حمدان در کنار آیت‌الله قاسم شکل می‌گیرد در مناطق دیگر بحرین نیز برگزار شد، به‌گونه‌ای که اهالی منطقه "سار" در مرکز کشور پس از پایان مراسم نماز ظهر، اختیارات سرکوب‌گرانه پادشاهی این کشور و اولویت دادن زبان ظلم و ستم  و آزار در حق فرزندان بحرین را محکوم کردند.

*9ماه از ممنوعیت اقامه نماز جمعه در "الدُراز" منامه می‌گذرد!

«آزادی، کرامت و حقوق شهروندی برابر» خواسته ملت بحرین از حکام جور/ 9ماه از ممنوعیت اقامه نماز جمعه در

نظام پادشاهی بحرین برای نهمین ماه متوالی، نمازگزاران و امام جمعه منطقه الدراز در غرب منامه را از ورود به مسجد جامع امام صادق (ع) به‌منظور اقامه نماز جمعه منع کرد.

شهر"الدراز" در غرب منامه، پایتخت بحرین واقع است که از زمان اعلام سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، تحت محاصره شدید مزدوران آل‌خلیفه قرار دارد.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار