مدیرکل آموزش و پرورش استان از کسب عنوان برتر این اداره کل در دو حوزه «حجاب و عفاف» و «حقوق شهروندی» در بین سایر دستگاههای اجرایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه ؛«فریدون سیدمصطفوی»  اظهار کرد: اداره کل اموزش و پرورش استان در دو حوزه «حجاب و عفاف» و «حقوق شهروندی» رتبه برتر را در بین دستگاههای اجرایی استان کسب کرده است که این مهم در سایه تلاش قابل تقدیر جامعه فرهنگی استان در سال 95 محقق شده است.

وی اذعان کرد: امروزه با توجه به توسعه ابعاد زندگی و تنوع نیازهای انسانی، پرداختن به حقوق شهروندی می تواند ساختار و قوام زندگی اجتماعی را بر اساس اسلوب و روشهای منطقی تحکیم و تقویت نماید؛ چراکه با پرداختن به موضوع حقوق شهروندی اعضا و آحاد جامعه با حق و حقوق خویش بیشتر آشنا شده می توانند در یک مسیر فرهنگی ضمن دفاع از حقوق خویش زمینه مناسب را برای شکل گیری و نیز دفاع از حریم حرمتها بوجود بیاورند.

وی ادامه داد: اگر این فرآیند به نحو مطلوب پیگیری شود رفتارهای اجتماعی از استانداردهای مفید و مطلوب بهره خواهد برد و نظام اجتماعی و سیاسی کشور بر اساس قانون مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف توسط همه اقشار جامعه پیش خواهد رفت؛ چراکه از منظر جامعه شناختی شهروند خوب کسی است که حقوق فردی و جمعی خود را می شناسد، از آنها دفاع می کند، قانون را می شناسد و به آن عمل می کند و از طریق آن مطالبه می کند.

سیدمصطفوی خاطر نشان کرد: نتیجه این نوع از سبک زندگی موجب بسط و گسترش آرامش درون فردی و نیز اجتماعی در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: هر اندازه آحاد جامعه به حوزه ارزشی حجاب و عفاف نزدیک شده و رفتارهای فردی و اجتماعی منطبق با این دو مقوله ارزشی باشد به همان میزان می توان امیدوار شد که جامعه از آسیبهای اجتماعی هنجارشکن فاصله خواهد گرفت.

مدیرکل اموزش و پرورش استان با بیان اینکه حفظ چشم و گوش و قلب و تمامی اعضا و جوارح از هر گونه خطا و گناه منجر به عفت و حجاب دورنی و پوشش ظاهری خواهد شد؛ افزود: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و اگر حجاب و عفاف در ذهن و ضمیر شهروندان درست تعریف شده و باورمندانه در قلب آنها ریشه بدواند، طهارت باطنی را در افراد بوجود خواهد آورد؛ پرواضح است که داشتن این ویژگی پرارزش معنوی آرامشن و اطمینان را در دلها تثبیت خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تعلیمی گسترده با بخش عظیمی از افراد جامعه ارتباط عاطفی و تعلیمی دارد و می تواند نقش بسیار موثر و فراگیر در توسعه و تعمیق مفاهیم ارزشی و دیی و مدنی در جامعه ایفا نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: تلاش می کنیم تا رفتارها و مهارتهای زندگی را که افراد جامعه را به سوی زندگی سالم توام با شاخصه های دینی و اجتماعی نزدیک می کند، در بین مخاطبان خود، همان دانش آموزان و یا به عبارت دیگر فردا سازان جامعه بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.