مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هدف اصلی هدایت تحصیلی رضایت و بالندگی دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه ؛اولین جلسه هدایت تحصیلی-شغلی و استقرار پایه دهم با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«فریدون سیدمصطفوی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه هدف اصلی هدایت تحصیلی رضایت و بالندگی دانش آموزان است؛ اظهار کرد: برای ترغیب دانش آموزان به سوی رشته های فنی و حرفه ای نیازمند تبلیغ کارآمد و توجه به بازار کار هستیم.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اتصادی در هدایت تحصیلی و شغلی دانش اموزان نقش بسزایی دارد؛ افزود: هدایت تحصیلی امری ریشه ای و بنیادی است که نیازمند مشارکت آحاد جامعه و مسوولان است و تنها آموزش و پرورش متولی این امر نیست.

«اردشیر سیدسیاح» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز گفت: در سالتحصیلی 94-95، حدود 40 هزار دانش آموز پایه نهم استان فارغ التحصیل و پس از هدایت تحصیلی و انتخاب رشته وارد پایه دهم شدند.

سیدسیاح با بیان اینکه بیش از 35 درصد دانش آموزان استان رشته تجربی را انتخاب کرده اند؛ ادامه داد: این در حالیست که میانگین کشوری رشته تجربی 30درصد می باشد و باید به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: هدایت تحصیلی در مجموع شامل ۱۰۰ امتیاز می باشد که براساس ملاک ها و عواملی همچون نظر دانش آموز به میزان ۱۰ درصد، نتایج عملکرد تحصیلی به میزان ۳۵ درصد، نتایج آزمون های مشاوره ای به میزان ۳۰ درصد، نظر معلم ها به میزان ۱۰ درصد، نظر والدین به میزان ۵ درصد، نظر مشاور به میزان ۱۰ درصد تعیین می گردد.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و امور فرهنگی استان نیز اظهار کرد: امسال هدایت تحصیلی با رویکرد توصیه نامه تحصیلی بوده و از رویکرد جبرگرایانه اجتناب خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رضایت اولیا و دانش اموزان و استفاده از حداکثر امکانات برای توزیع متوازن رشته های مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش می باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.