استاندار خوزستان از اختصاص اعتبار قابل توجه به گردشگری استان در سال 96 خبر داد.

اختصاص اعتبار در سال 96 به گردشگری خوزستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان رونق صنعت گردشگری را یکی از محورهای اساسی برای توسعه استان برشمرد و اظهار داشت: امسال اعتبار قابل ملاحضه ای را به این صنعت اختصاص می دهیم.

وی بیان کرد: سفر با قطار گردشگری خوزستان ضمن اینکه در راستای توسعه گردشگری در استان انجام شد، مسائل و مشکلات روستاهای مسیر اهواز تا تنگ 5 مورد بررسی قرار گرفت.

شریعتی افزود: روستاهای بخش الوار گرمسیری اندیمشک جزو روستاهای محروم خوزستان هستند و به دلیل سخت گذر بودن آن ها شرایط زیست برای ساکنان این مناطق دشوار است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در طول برنامه 5 ساله ششم 1 درصد از درآمد نفت و گاز قرار است به بخش ریلی اختصاص پیدا کند و این اعتبار مزایای زیادی برای صنعت ریلی و مناطق محروم به دنبال دارد.

وی اذعان داشت: دولت محور اصلی تردد را در برنامه ششم توسعه، صنعت ریلی قرار داده، چرا که این صنعت قابلیت حمل مسافر و حمل کالا را داشته و از نظر ایمنی نیز مطمئن تر است.

غلامرضا شریعتی خاطرنشان کرد: با توجه به این هدف گذاری شهرهای بیش تری از استان خوزستان در مسیر ریلی قرار می گیرند و همین امر اهمیت گردش ریلی را بیش از بیش نمایان می کند.

وی گفت: امید است که بتدریج بتوانیم سفارش واگن هایی مختص گردشگری بدهیم تا بتوانیم نقاط سخت گذری را که از نظر جاذبه گردشگری بی نظیر است اما قابل دسترسی آسان نیست به همگان معرفی کنیم.

شریعتی اذعان کرد: جا دارد از سرمایه گذار، دست اندرکاران راه آهن جنوب و فرمانداری هایی که در طول مسیر همکاری لازم را در زمینه تردد این قطار گردشگری داشتند تقدیر کنیم.


استاندار خوزستان بیان داشت: امید است که اداره کل میراث فرهنگی خوزستان نیز تلاش بیش تری نسبت به توسعه این قطار گردشگری و شناسایی هرچه بیش تر جاذبه های این استان داشته باشد.

وی در ادامه افزود: به سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز دستور داده شده که اعتبارات گردشگری و میراث فرهنگی را چندین برابر کند تا بستر مناسب برای رونق گردشگری و ایجاد فرصت های شغلی ایجاد شود.

غلامرضا شریعتی گفت: امیدواریم بتوانیم در گردشگری آبی و ریلی بسترهای مناسب را برای ورود سرمایه گذاران به خوزستان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.