مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: شاخص ترین استان کشور از نظر ظرفیت های طبیعی استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیاضی ناظر عالی ستاد خدمات سفر و مدیر کل دفتر همکاری و توافق های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید نظارتی به استان فارس گفت: این استان به واسطه تنوع اقلیمی و آب وهوایی، علاوه بر دارا بودن بیش از 3 هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و 4 اثر ثبت جهانی، با تنوع طبیعی کم نظیر، شاخص ترین استان کشور محسوب می شود.
 
این مقام مسئول افزود: به دلیل تنوع طبیعی، عشایر و ایلات فارس در استان به صورت پراکنده زندگی می کنند و این خود باعث شکل گرفتن اجتماعی با رفتارهای متفاوت و پدید آمدن گلچینی از جاذبه های فرهنگی، صنایع دستی، پوشش ها و خوراک های سنتی می شود که می تواند استان را در بین شهرهای ایران و حتی دنیا متمایز کند.
 
وی ادامه داد: روستاهای فارس نیز هر کدام مبین فرهنگ و معماری متفاوت است و باید با فراهم کردن زیر ساخت های مناسب اطلاع رسانی جاذبه های ناشناخته طبیعی استان را که بخشی از میراث ناملموس، محسوب می شود به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.
 
فیاضی تصریح کرد: با تعامل و همکاری دهیاری ها می توان زمینه را برای رشد و توسعه طبیعت گردی در این مناطق ایجاد کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار