نیکلا استورجن با ارسال نامه‌ای به ترزا می خواستار برگزاری دومین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نیکلا استورجن، ­رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزير اول اين منطقه، طی نامه ای به ترزا می، نخست وزیر انگلیس، خواستار اجازه برگزاری همه پرسی دوم در خصوص استقلال اسکاتلند پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد.

نتیجه همه پرسی ژوئن انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، آینده این کشور را در هاله ای از ابهام قرار داده است. در این همه پرسی ولز و انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داده و ایرلند شمالی و اسکاتلند به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند.

پارلمان اسکاتلند روز سه شنبه به برگزاری همه پرسی جدایی در سال 2018 یا 2019 رای داد؛ اما این همه پرسی تنها در صورتی برگزار می شود که دولت انگلیس اجازه آن را صادر کند.

استورجن که اکنون از حمایت پارلمان اسکاتلند برخوردار است با ارسال نامه ای به ترزا می به صورت رسمی از وی تقاضا کرد تا شرایط را برای برگزاری این همه پرسی فراهم کند.

همه پرسی پیشین استقلال اسکاتلند که در سال 2014 برگزار شد، با رای 55 درصد مخالفت رد شد؛ اما استورجن می گوید با تغییر شرایط و حمایت گسترده اسکاتلندی ها از باقی ماندن در اتحادیه اروپا، همه پرسی بعدی متفاوت خواهد بود.

در همین حال ترزا می اظهار کرده است به دلیل آغاز روند مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اکنون زمان مناسبی برای برگزاری همه پرسی دوم اسکاتلند نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار