در ایام تعطیلات نوروز 23 هزار نفر از استان اصفهان به اردوی راهیان نور اعزام شدند که میانگین سنی افراد اعزام شده از 25 تا 35 سال بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان  اظهار کرد: اعزام برای اردوی راهیان نور از 27 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 17 فروردین 96 ادامه دارد که روزانه بیش از 25 گروه به مناطق عملیاتی و زیارتی جنوب و غرب کشور اعزام شده‌اند.

عباس محمدی افزود: در ایام تعطیلات نوروز 23 هزار نفر از استان اصفهان به اردوی راهیان نور اعزام شدند که میانگین سنی افراد اعزام شده از 25 تا 35 سال بوده و خواهران 60 درصد از شرکت‌کنندگان در این اردوها را تشکیل می‌دهند.

مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مردم استان اصفهان استقبال بسیار خوبی را از اردوهای راهیان نور داشته ولی بسیاری از آن‌ها علی‌رغم تمایل به حضور در این اردوها به دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی پرداخت هزینه، موفق به حضور در اردوها نخواهند شد.

وی تصریح کرد: هزینه ثبت نام در اردوی راهیان نور به مدت 4 روز برای هر نفر به مبلغ 110 هزار تومان است که شامل خدمات ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی است.

محمدی خاطرنشان کرد: هر دوره اعزام از استان اصفهان در قالب 4 کاروان صورت می‌گیرد که کاروان‌های اعزام شده در 4 اردوگاه مستقر شده و از مناطق عملیاتی طلاییه، شلمچه و اروند بازدید می‌کنند.

وی عنوان داشت: موزه دفاع مقدس، منطقه رمضان، پاسگاه زید، نهر خین و شهر خرمشهر از دیگر مناطق هدف بازدیدکنندگان راهیان نور است؛ راویان دفاع مقدس که از رزمندگان لشکر 8 نجف اشرف و لشکر 14 امام حسین(ع) دفاع مقدس بوده‌اند نیز در این اردوها روایت‌گری می‌کنند.

مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تأکید کرد: مسؤولان باید بستری فراهم کنند تا مردم با هزینه کمتری بتوانند در اردوهای راهیان نور شرکت کنند چراکه اردوی راهیان نور باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد.

وی بیان داشت: هزینه‌های زیادی برای کارهای فرهنگی صورت می‌گیرد که اگر قسمتی از آن‌ها صرف اردوی راهیان نور شود قطعاً تأثیر بسزایی در افزایش معنویت جامعه خواهد داشت و روحیه ایثارگری، مقاومت و تلاش برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.