به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
قم؛آیت الله جوادی آملی در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تاکید بر این نکته که قدردانی از این نظام و انقلاب بر همگان واجب است و باید پشتیبان این نظام باشیم، افزود: به لطف الهی این نظام برکات فراوانی داشته و دارد، به لطف الهی کشور ایران خیلی ترقّی کرده و این قابل انکار نیست. ما از زمین به آسمان رفتیم و کسانی که دوره جاهلیت رژیم سابق را ندیدهاند، قدر این
نظام را نمیدانند.
مرجع تقلید شیعیان به ضرورت بهرهبرداری از تجربیات گذشته و سوق دادن نظام به سوی آرمانهای انقلاب اشاره کرد و افزود: بااستفاده از تجازب میتوانیم این نظام را بهشتی کنیم و این شدنی است، اگر شدنی نبود کتاب آسمانی نازل نمیشد، قرآن آمده که ما را متمدن کند و زندگی ما را بهشتی کند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در جامعه بهشتی همه از یکدیگر حمایت میکنند، نقطه ضعفی دارند آرام به هم میگویند و اگر نقطه قوتی دارند آن را ترویج میکنند افزود: چهار مطلب را خدا در قرآن کریم فرمود یکی اینکه جهنم چیست و بهشت چیست؟ یکی اینکه جامعه جهنمی کدام است و جامعه بهشتی کدام است؟ این چهار مطلب را خوب مشخص کرده فرمود جهنم جایی است که همه به جان هم میافتند جهنم جای فحش و بدگویی است، در بهشت هیچ بهشتی علیه بهشتی دیگر حرف نمیزند، جامعه اسلامی جهنمی این به او ناسزا میگوید و بدگویی میکند و چه رسانه چه گفتار چه قول و چه فعل تلاششان این است که یکدیگر را بکوبند.
آیت الله جوادی آملی چنین ادامه داد:خداوند در سوره حشر فرمود مردان الهی که در بهشت دنیا زندگی میکنند میگویند خدایا این فیض را تو به ما دادی تو کاری بکن که کینه کسی در دل من راه پیدا نکند، او اگر ترقّی کرد من خوشحال باشم و زیر پایش را نلغزانم، کار بدی کرد فوراً او را حمایت و کمک کنم. ما میتوانیم نظاممان را نظام بهشتی کنیم آنها که این فکر را ندارند دائما به فکر خونریزیاند. این کشورهای غرب اکثر بودجههایشان صرف آدمکشی است چون اینها مرگ را پوسیدن میدانند اما ما میگوییم که مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است. یک بیان نورانی امام حسین(ع) دارد که یاران من! بدانید که مرگ پوسیدن نیست و مرگ یک پلی است که شما از آن گذر میکنید و ابدی میشوید.
وی همچنین به تبیین معنای «نصیحت» و «ناصح» پرداخت و اذعان داشتند: بخشی از روزنامهها تمام تلاششان این است که یکدیگر را بدگویی کنند آن چهار رکن که مشخص شود ما میتوانیم واقعاً مثل بهشت زندگی کنیم ما نمیدانیم نصیحت یعنی چه خیال میکنیم آبرو بردن و نقد و آبروریزی این نصیحت است اصلِ نصیحت را قدمای ما معنا کردند. نصیحت به معنای سفارش و سخنرانی و موعظه و اینها نیست نَصاح آن نخ محکم خیّاطی را میگویند، مِنصحه به آن سوزن میگویند، آن خیاط را میگویند ناصح، آنکه لباس عزّت بر بدن یک ملت میپوشاند او نصیحت کرده است یعنی نوشته و سخنخوانی این نصیحت نیست. نظام وقتی از عدل برهنه است جامه عدل به نظام بپوشاند جامعه وقتی به به کینه و اختلاف مبتلاست با این جامه وحدت این نظام را حفظ کند آنکه لباس عزت بر بدن یک نظام و ملت میپوشاند او نصیحت کرده است وگرنه با سخنرانی و سفارش نه اقتصاد مقاومتی حاصل میشود نه با اختلاس میشود برخورد کرد.
انتهای پیام/ر