بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان با تاکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی و آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی از رهبران حکومت می خواهند که تا با پروسه های ملی برخورد سیاسی نکنند.

انتقاد بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان از برخورد سیاسی با پروژه های ملی
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، یوسف رشید، رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان ( فیفا) می گوید که برخورد سیاسی و حتی سلیقه ای رهبران یکی از دلایل ناکامی بسیاری از پروسه های ملی بوده است.
 
آقای رشید در مصاحبه با خبرگزاری جمهور، توزیع شناسنامه های الکترونیکی را یک پروسه ملی خوانده و خواهان آغاز این روند مهم ملی شد.
 
وی همچنان از حکومت خواست تا زمینه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی را در سال جاری فراهم سازد.
 
او خاطر نشان ساخت که تاخیر بیشتر از این در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان، دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نمی باشد.
 
رییس اجرایی فیفا تاکید کرد که برگزاری انتخابات پارلمانی با کارت های کهنه نمی تواند شفافیت این روند را تضمین کند و باید در انتخابات آینده، کمیسیون انتخابات فهرست رای دهندگان را ترتیب و از سیستم بایومتریک برای تثبیت هویت رای دهندگان استفاده کند تا میزان تقلب کاهش یافته وانتخابات در فضای سالم برگزار گردد.
 
این گفته ها در حالی مطرح می شود که امام محمد وریماچ، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات به تازگی گفته است که در حال بررسی استفاده از فناوری دیجیتالی در انتخابات پارلمانی است.
 
آقای وریماچ با بیان این مطلب که قرار است سیستم انتخابات کامپیوتری شود خاطر نشان ساخته که براساس این سیستم، ثبت نام رای‌دهندگان و رای گیری به صورت بیومتریک خواهد شد و همچنین رای گیری، شمارش و ثبت آرا کامپیوتری خواهد شد.
 
رییس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افزوده که گفت‌وگوها درباره تحقق این هدف با رهبران حکومت، حامیان مالی بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار