دی سال 95 دنیا فنی زاده ای از میان مردم رفت که خاطره های فراوانی را با خود برد.

ماه درگذشت هنرمندی نوستالژیک/جان گرفتن رویدادی پرحاشیهبه گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سینماگران و مخاطبان عام در این ماه بیشتر شاهد رویداهایی بودند که در راستای برگزاری جشنواره فیلم فجر بود،البته در این میان اتفاقاتی دیگر هم رخ داد که به مهمترین آن اشاره کردیم.


مسئولان برگزاری جشنواره سما به دبیری مجتبی امینی در تدارک انتخاب آثار و دیگر برنامه ها برای برگزاری این رویداد بودند.

جشنواره پرحاشیه فیلم فجر نیز 256 فیلم فرم پرکرده را در بخش هایی چون هنروتجربه،مستند و چشم انداز سینمای ایران در دبیرخانه خود دید.

فوت دنیا فنی زاده شوکی بود که به جامعه هنری وارد شد و همه را عزادار کرد.

هفتمین جشنواره فیلم عمار آغاز به کار کرد،مراسم تودیع معارفه مدیر انجمن سینمای جوان برگزار شد و محمدصادق موسوی به جای فرید فرخنده کیش قرار گرفت البته این اتفاق بصورت ناگهانی رخ داد و واکنش هایی را به دنبال داشت که یکی از آن ها عدم حضور مدیر عامل قبلی در مراسم تودیع و معارفه بود.

حذف چهل و پنج درصدی از متقاضیان کارت سینما رسانه برای حضور در جشنواره فیلم فجر موج عظیمی از حواشی و نقدها را بخصوص از جانب منتقدان را به دنبال داشت.


پردیس ملت برای کاخ مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و در اقدامی جدید فرش قرمزهای شلوغی که در برج میلاد به عنوان کاخ رسانه پهن می شد را به این پردیس منتقل کردند.

از دیگر اقدامات حجت الله ایوبی در برگزاری جشنواره فیلم فجر بازگرداندن بخش فیلم کوتاه به این رویداد بود که عده ای را خوشحال و واکنش برخی ها را برانگیخت.


اسامی یازده فیلم بخش مستند و چشم انداز و هیات داوران بخش تبلیغات اعلام شد و اعلام کردند بزرگداشتی برای چهار نفر خواهند گرفت.


تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی"امپراطور جهنم"طی نامه ای از حضور فیلمشان در جشنواره فیلم فجر خبر دادند.

احمد مسروری فیلمبردار سینما نیز به جمع درگذشتگان پیوست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.