دیوید فریدمن که به مواضع افراطی در حمایت از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها معروف است، به عنوان سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی سوگند یاد کرد.

سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی سوگند یاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دیوید فریدمن»، وکیل یهودی نزدیک به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به مواضع افراطی در حمایت از شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی معروف است، چهارشنبه به عنوان سفیر جدید آمریکا در فلسطین اشغالی سوگند یاد کرد.

مجلس سنای آمریکا هفته گذشته انتصاب فریدمن را با 52 رای موافق در برابر 46 رای مخالف تأیید کرد.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در این مراسم که در کاخ سفید برگزار شد، گفت: « آمریکا همیشه دوست وفادار  اسرائیل خواهد بود.» وی افزود: «دونالد ترامپ رئیس جمهور و من می دانیم که شما (فریدمن) به مستحکم‌تر شدن رابطه تغییر ناپذیر بین آمریکا و اسرائیل کمک خواهید کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا که در دوره کارزار انتخاباتی از اسرائیل به‌طور کامل حمایت کرده بود، ماه دسامبر این وکیل یهودی و طرفدار شهرک‌سازی و الحاق کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی را به عنوان سفیر آمریکا در تل‌آویو انتخاب کرد.

فریدمن همچنین از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس حمایت کرده است. انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس از طرح های تبلیغاتی دونالد ترامپ بود که با خشم بین‌المللی رو به رو شد و به نظر می‌رسد وی از آن عقب نشینی کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار