سه نفر از اعضای سابق تیم ملی ژیمناستیک زنان ایالات متحده، از جمله 2 قهرمان المپیک، با حضور در مجلس سنا درباره وجود سوء استفاده جنسی در ورزش ژیمناستیک این کشور شهادت دادند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  رسوایی جنسی در ورزش ژِمناستیک آمریکا با شهادت سه نفر از اعضای سابق تیم ملی ژیمناستیک زنان این کشور که دو نفر از آن ها مدال المپیک دارند، ابعاد تازه ای پیدا کرد.

در پی ایراد اتهام سوء استفاده جنسی به لارنس نسار، پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک ایالات متحده و ادامه تحقیقات در این زمینه، دومینیک موکینو  برنده مدال طلای المپیک 1996آتلانتا ، جیمی دانتشر برنده مدال برنز سیدنی 2000 و جسیکا هاوارد، ملی قهرمان ژیمناستیک ریتمیک آمریکا طی سال های 1999-2001، در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس سنا ظاهر شدند و درباره وجود مسئله سوئ استفاده جنسی در ورزش ژیمناستیک این کشور شهادت دادند.

این قهرمانان هدف از شهادت خود را محافظت از ورزشکاران نوجوان و جوان در برابر سوئ استفاده جنسی عنوان کردند.

موکینو گفت: آسایش ورزشکاران همیشه باید اولویت اول باشد، و به  نظر من، این یکی از مهم ترین نکته ها در ورزش است. اما ورزش خود ما به شدت فاقد آن بود.همه اطرافیان ما می دانستند که سوئ استفاده جنسی وجود دارد، اما آنها تصمیم گرفتند کاری نکنند چرا که آن به بخشی از هنجار فرهنگی تبدیل شده بود.

همچنین در این جلسه درباره لایحه ای که می تواند دستورالعمل های سوء استفاده جنسی در ورزش های المپیکی در ایالات متحده را تغییر دهد بحث و گفتگو شد.

پشت این لایحه سناتور دایان فاینستاین است که از سازمان ها خواسته است به سرعت اتهامات مربوط به مسائل جنسی را به مجریان قانون و یا مقامات مربوطه گزارش دهند.

گفتنی است در پی افزایش فشارها به فدراسیون ژیمناستیک آمریکا، استیو پنی رئیس این فدراسیون اوایل ماه جاری میلادی از سمت خود استعفا کرد. 

جان منلی، دادستان کالیفرنیا که در پرونده شکایت از فدراسیون ژیمناستیک آمریکا نمایندگی 40 زن را برعهده دارد ، ادعا کرد که نسار ممکن است در طول بیش از دو دهه صدها نفر از زنان را  مورد آزار قرار داده باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار