وزیر نفت که صبح پنجشنبه برای بازدید از فازهای پارس جنوبی وارد عسلویه شده است، به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی رفت و بازدیدی از این پالایشگاه در آستانه افتتاح داشت.

بازدید وزیر نفت از فاز 19 پارس جنوبی
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه که صبح پنجشنبه برای بازدید از فازهای پارس جنوبی وارد عسلویه شده است، به پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی رفت و بازدیدی از این پالایشگاه در آستانه افتتاح داشت.
 
فاز 19 پارس جنوبی هم اکنون روزانه حدود 30 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می کند و طبق پیش بینی‎ها انتظار می رود این رقم اکنون به حدود 37 میلیون متر مکعب رسیده باشد. تا کنون حدود پنج میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز به صورت تجمعی از فاز 19 به شبکه ششم سراسری تزریق شده است، و همچنین حدود هفت میلیون بشکه میعانات گازی نیز تولید شده که از این میزان حدود 6 میلیون و 700 هزار بشکه نیز به خارج از کشور صادر شده است.

طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی شامل چهار سکو و 21 حلقه چاه است که حفاری چاه‎ها در سال 94 تکمیل شد، از این تعداد چاه‎ها 6 حلقه روی سکوی SPD2 هستند که از فاز یک پارس جنوبی به فاز 19 اضافه شده اند و 15 حلقه دیگر که سه حلقه آن توصیفی و بقیه تولیدی هستند، سال 94  آماده بهره برداری شدند.

با بهره‎برداری از سکوهای A19، C19 و SPD2 در سال 95، برداشت گاز این فاز از اردیبهشت ماه 95 آغاز شد و تاکنون حدود 6 میلیارد مترمکعب گاز شیرین را به شبکه سراسری تزریق کرده و اندکی بیش از این رقم از مخزن برداشت شده است.

این طرح توسعه ای با هدف استخراج و برداشت روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز ترش غنی از میدان مشترک، تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی تولید روزانه 400 تن گوگرد، شیرین سازی و تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین طرح ریزی شده است؛ تولید روزانه 2800 تن گاز مایع (LPG) با هدف صادرات و 2 هزار و 550 تن اتان با هدف تامین خوراک واحدهای پتروشیمی نیز از دیگر اهداف این برنامه به شمار می رود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.