اصفهان؛

میدان امام اصفهان صدرنشین بازدیدهای گردشگران نوروزی

مجموعه جهانی میدان امام(ره) اصفهان بیشترین بازدیدکننده را در نوروز 1396 در پهنه استان اصفهان به خود اختصاص داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهارکرد: در موج اول سفرهای نوروزی مطابق با آمار موجود و در پایان روز سوم فروردین بیش از 350 هزار گردشگر نوروزی(در روز سوم فروردین) از این مجموعه عظیم تاریخی بازدید کردند.

فریدون الهیاری افزود: وجود بناهای تاریخی مسجد امام(ره)، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو و مدخل بازار تاریخی قیصریه به عنوان بزرگترین بازار تاریخی جهان در کنار بازارهای پیرامون بازار و همچنین استقرار بیش از 500 فروشگاه عرضه صنایع دستی ایرانی شرایطی را پدید آورده که گردشگران نوروزی از این مجموعه عظیم تاریخی بازدید کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امسال و همزمان با مطرح شدن پرونده ثبت جهانی بازی چوگان در صحن شورای جهانی ثبت، این اداره کل با همکاری سایر ارگان ها و نهادهای عضو ستادهای سفر استان اصفهان اقدام به برگزاری دومین دوره بازی های نمادین چوگان در بخش شمالی این میدان به عنوان بخشی از نوروزگاه اصفهان کرد.

وی تصریح کرد: استقبال روزانه هزاران نفر گردشگر از برگزاری این بازی ها در میدان امام به حدی بود که برگزاری 4 روزه این بازی ها جهت بهره مندی گردشگران به مدت 7 روز تمدید شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار