کرمانشاه؛

شانس بالایی اورامانات برای ثبت‌جهانی

مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: منظر فرهنگی اورامانات شانس بالایی برای ثبت‌جهانی دارد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های غنی در حوزه میراث‌فرهنگی است، اظهارکرد: به‌عنوان مثال گودین تپه با پنج هزار سال قدمت شاخص کاوش‌های باستان‌شناسی در کشور است و به‌تنهایی قابلیت ثبت‌جهانی را دارد.

 نظری ادامه داد: منظر فرهنگی اورامانات شانس بالایی برای ثبت‌جهانی دارد و با برنامه‌ریزی برای ثبت‌جهانی این اثر، هم استان کرمانشاه و هم استان کردستان بهره خواهند برد.
 
وی به گوردخمه‌های استان کرمانشاه، تکیه معاون‌الملک و کتیبه بیستون اشاره کرد و آنها را نشان‌دهنده اهمیت فرهنگی‌تاریخی استان کرمانشاه دانست.
 
مدیرکل دفتر ثبت آثار سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گفت: محور ساسانی استان کرمانشاه که از معبد آناهیتا شروع می شود و تا قصرشیرین ادامه دارد نیز توانایی ثبت در آثار جهانی یونسکو را دارد.
 
نظری خاطرنشان کرد: این استان از هر نظر در ابعاد تاریخی منحصر به فرد است و نیاز است که مسئولین این استان نگاه ویژه تری به آن داشته باشند.
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار