سرپرست پلیس راه ایلام گفت: بیش از یک میلیون 900 هزار تردد خودروهای مسافران و گردشگران نوروزی در جاده های مواصلاتی استان ثبت شده است.

ثبت یک میلیون و 900 هزار تردد در جاده های ارتباطی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،رضا همتی زاده بیان کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اظهارکرد: با وجود این افزایش تردد شاهد کاهش 100 درصد تلفات حوادث جاده ای و همچنین کاهش 2 درصدی مجروحان سوانح رانندگی در ایام نوروز 96 بوده ایم، در این مدت مهم ترین عوامل حادثه ساز در سوانح رانندگی تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیر مجاز بوده است.

همتی زاده افزود: پلیس راه استان در ایام نوروز 96 با بکارگیری 40 تیم گشت محسوس و نامحسوس نظارت مستمری بر نحوه تردد خودروها داشت، ضمن اینکه با استقرار بالگرد هلال احمر نیز از این امکان برای نظارت بیشتر بهره گرفتیم.

وی انجام آزمایش سلامت رانندگان را از مهم ترین برنامه های اجرا شده پلیس راه استان در طرح نوروزی برشمرد و اضافه کرد: 40 راننده متخلف به دلیل استفاده از مواد روان گردان و مواد مخدر طی این مدت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست پلیس راه استان عنوان کرد: دوربین های کنترل سرعت نیز به منظور ثبت تخلفات تجهیز شده و رانندگانی که همزمان 2 تخلف حادثه ساز را انجام دهند، خودروی آنها به مدت 72 ساعت از سوی پلیس توقیف می شود، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته میانگین سرعت خودروها در سایه کنترل های صورت گرفته به نسبت دوره مشابه سال گذشته چهار کیلومتر کاهش یافته که این رویه باعث شد میزان تصادفات رانندگی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. 

همتی زاده یادآورشد: با توجه به اینکه پیش بینی های هواشناسی نشان می دهد طی روزهای منتهی به پایان تعطیلات احتمال بارش باران در اکثر شهرستان های استان وجود دارد، می طلبد رانندگان با رعایت قوانین و مقررات و اصل سرعت مطمئنه حرکت کنند چراکه این وضعیت باعث کاعش دید و لغزندگی جاده ها شده و احتمال بروز حوادث را دوچندان می کند. 


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.