طی 24 ساعته گذشته تاکنون 18 مسافر براثر تصادفات جاده ای مجروح شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛
سرهنگ حسن خسروجردی رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: از مجموع ۹حادثه جرحی، هفت مورد واژگونی خودرو به شمار می رود و این آمار نشان می دهد با توجه به کویری و یکنواخت بودن محورهای استان احتمال خستگی و خواب آلودگی وجود دارد، لذا بهتر است مسافران نوروزی به محض احساس عدم هوشیاری در اولین پایگاه استراحت و سپس طی میسر کنند.

سرهنگ حسن خسروجردی بابیان اینکه ۱۲مورد حادثه خسارتی نیز روز گذشته به وقوع پیوست، افزود: سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان از مواردی شامل می شود که بیشترین آمار تصادفات خسارتی را به خود اختصاص داده است و بررسی ها نشان می دهد در ساعات پایانی شب بیشترین زمان وقوع حوادث به شمار می رود که باید در این هنگام با سرعت مطمئن و رعایت قانون و مقررات رانندگی کرد.

وی بابیان اینکه زائرسراها، اماکن مذهبی و مدارس در استان سمنان طی ایام نوروز تجهیز و آماده میزبانی از مسافران هستند، اظهار داشت: وجود این استراحت‌گاه ها به مسافران کمک می کند تا خستگی و خواب آلودگی رانندگان برطرف شود لذا بهتر است هر یک ساعت ۱۵دقیقه به طور کامل از ماشین پیاده شد و سپس به مسیر ادامه داد که اگر این امر در رانندگان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود درصد بسیاری از تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی به حداقل کاهش پیدا می کند.

خسروجردی تصریح کرد: هم اکنون تردد در محورهای استان سمنان برقرار و ترافیک عادی و روان گزارش شده است و باید توجه داشت پلیس این محورها را مورد پایش قرار می دهد و با رانندگان خاطی که سعی در برهم زدن نظم و آرامش جاده ها را دارند پلیس به صورت جدی برخورد می کند.

وی افزود: سامانه۱۹۷ و کانکس های مستقر در سطح استان سمنان آماده پاسخگویی به سئوالات و مشکلات مسافران خواهد بود لذا باید توجه داشت ارائه نظرات، پیشنهادت و انتقادات می تواند پلیس را در ارائه خدمات بهتر یاری کند.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.