سرمربیان 2 تیم فوتبال ایران و چین بعد پایان بازی در نشست مطبوعاتی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

کی روش: با یاری مسئولان فوتبال / لیپی: قدرت فوتبال ایران با نتایجش ثابت شدبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش بعد از برد تیمش برابر تیم ملی چین اظهار کرد: خوشامد می گویم به اصحاب رسانه، همچنین به بازیکنانم این پیروزی را تبریک می گویم نه فقط از جهت نتیجه بلکه از لحاظ عملکرد در زمین، یک گل زدیم اما موقعیت های زیادی خلق کردیم و باز هم می توانستیم گل ها بیشتری بزنیم.

وی در ادامه و در خصوص این موضوع که چرا تیم ملی در بازی مقابل چین قدرت و صلابت بازی با قطر را نداشت بیان داشت: نمی دانم که آیا طراوت و نوع بازی که چین در زمین ارائه کرد را دیدید یا خیر، چین بازی خوبی انجام داد و شرایط دو دیدار یکسان نبود. 

سرمربی پرتقالی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد حمایت هواداران و این موضوع که ایا ایران می تواند باز هم به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شود تصریح کرد: برد امروز را تقدیم هوادران تیم ملی می کنم که به درخواستم بلی گفتند و ما را در کسب این پیروزی یاری کردند. امیدوارام این پیروزی هدیه خوبی برای هواداران بوده باشد. 

وی در مورد صعود به عنوان تیم نخست به جام جانی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنان منتظر نتیجه بازی ازبکستان و قطر هستیم با در نظر گرفتن نتیجه این بازی همچنان 3 یا 4 تیم شانس صعود به جام جهانی را دارند و بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم آن است که به مسیر و روش خود ادامه دهیم و بهترین عملکرد را داشته باشیم.  

کی روش ادامه داد : برای کسب بهترین نتیجه مقابل ازبکستان تلاش خواهیم کرد. اگر به ما اجازه دهند که تمرینات و برنامه های خودمان را داشته باشیم اردو ها را برگزار میی کنیم. اگر نه مانند همین بازی ها تنها 4 روز پیش از رقابت ها بازیکنان را به اردو دعوت می کنیم و تلاش می کنیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم. بازهم تاکید می کنم اگر اجازه دهند تلاش می کنیم تا با برگزاری اردو بهترین شرایط را ایجاد کنیم. تصمیم گیرنده های فوتبال مشخص هستند و ما باید ببینیم که چه تصمیمی خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان عامل موفقیت تیم ملی در این سری از مسابقات انتخابی جام جهانی و تفاوت آن با گذشته را این گونه بیان کرد : این موفقیت و کسب پیروزی آسان تر نسبت به گذشته تلفیقی است از مجموعه عوامل در درجه اول همه این افتخار و تحسین برای بازیکنان است در 5 - 6 سال گذشته با بازیکنان کار می کنیم. ما در طول این زمان دشواری های بسیاری داشتیم و هر بار که پیراهن را بر تن می کنند با دشواری زیادی نسبت به قبل رو به رو بودند. 

وی افزود: تشکر و اعتبار بعدی برای هواداران است که هیچ گاه تیم ملی را تنها نگذاشتند. البته در برخی موارد مسائل واهی بوده است که تلاش کردند وارد هواداران کنند اما هواداران واقعی و دوست داران تیم ملی هیچ گاه تیم ملی را تنها نگذاشتند. 

مسئله بعدی عملکردی است که از تیم ملی شاهد بودیم امروز توانستیم تیمی را ببریم که 5 روز پیش توانسته بود کره جنوبی را شکست دهد.

کی روش ادامه داد: البته برخی نابینا هستند و نمی خواهند موفقیت ها را ببینند. پیروزی در مقابل کره جنوبی، ازبکستان و چین به هیچ عنوان ساده نیست و در مجموع می توانم بگویم که این دوره از رقابت ها نسبت به گذشته بسیار سخت تر دنبال می شود. ما تنها می توانیم بر آن ها چشم ببندیم و نگاه نکنیم آن ها تصور می کنند که می توانند دروغ بگویند به هواداران واقعی، اما این اتفاق هیچ گاه رخ نخواهد داد. 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه و در خصوص حضور وزیر ورزش و معاون ریاست جمهوری در ورزشگاه برای حمایت تیم ملی فوتبال عنوان کرد: بسیار خرسند و خوشحال هستیم برای حضور این مسئولان ارشد در ورزشگاه، همیشه درب تیم ملی برای حضور این عزیران باز است و ما از حضورشان استقبال می کنیم و بسیارخوشحال می شویم. 

وی در مورد حمایت ها هم گفت:حمایت هایی صورت گرفته و امیدواریم بازهم صورت بگیرد. با این حال این مسائل به من ربطی ندارد و صحبت در این خصوص را به عهده ریاست فدراسیون می گذارم تا تصمیم بگیرد و صحیح نیست که من در مورد این مسائل صحبتی کنم .  

کی روش ادامه داد: ما تنها باید به کارمان ادامه بدهیم مهم تیم است، توانستیم در بازی ها موقعیت زیادی خلق کنیم و به طور قطع با تمرینات بیشتر می توانیم شاهد گل های بیشتری از بازیکنان باشیم. 

کی روش در پاسخ به این سوال که پس از پرویز دهداری دومین مربی هستید که به جوان گرایی اهمیت می دهید و آیا این روش ادامه دار است یا خیر بیان داشت: در درجه اول کیفیت، توانمندی و استعداد بازیکنان مهم است نه سن آن ها، در چند سال گذشته تلاش کردیم بازیکنانی انتخاب کنیم که به درد اهداف میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت ما بخورند. من در 6 سال گذشته دقیقا تلاش کردم تا همین روش را پیش بگیرم ولی حالا این زمان به پایان رسیده و دیگر نمی توان برنامه هایی را که در ذهن داشتم را اجرا کنم و تمام این مسائل به دلیل حضور برخی از افراد رسانه ها است که هم اکنون در مقابل من نشسته اند.

*لیپی: قدرت فوتبال ایران با نتایجش ثابت شد/ از عملکرد بازیکنانم راضی نبودم/ تلاشمان برای برد ایران کافی نبود
لیپی سرمربی تیم ملی چین همدر خصوص این دیدار افزود: نتایج ایران نشان‌دهنده هاهنگی و انسجام این تیم است. ایران تا کنون در رقابت های مقدماتی جام جهانی بدون دریافت حتی یک گل، باختی هم نداشته است که این نتایج قدرت فوتبال ایران را به رخ می کشد.

سرمربی تیم ملی چین گفت: متاسفنه یک تعویض اجباری داشتم اما در باقی موارد از عملکرد بازیکنان داخل زمین راضی نبودم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام تیم‌ها شانس صعود مستقیم به جام جهانی را دارند، افزود: ایران تیم با کیفیتی است و عملکرد خوبی دارد. این کیفیت خوب باعث شده این تیم در صدر جدول قرار بگیرد. اینکه در ادامه چه می‌شود را نمی‌دانم اما تا به اینجا ایران کیفیت خوبی ارائه کرده است.

سرمربی تیم ملی فوتبال چین در پایان درباره عملکرد بازیکنان تیمش، خاطر نشان کرد: تمام بازیکنان تلاش کردند اما این تلاش کافی نبود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۵:۵۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
الهی ایران تا 100 سال همین جوری به جام جهانی برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
اینقدر کیروش رو بزرگ نکنین
-
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
حالا اینقدر چوب لای چرخ تیم ملی بگذارین تابره توحاشیه
Iran (Islamic Republic of)
همکار
۰۹:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
باز هم ایرانیها ثابت کردن غریب پرستند سریع با برد مقابل چین ان هم چینی که تا همین چند وقت پیش چند تا چند تا وانهم از راه دور توسط مهدوی کیا ها مقابل ایران زانو میزدند جوگیر شدن بهترین مربی دنیا ،بهترین توهین کننده دنیا هم بگید درضمن هروقت مقابل تیمی که تا حالا دربرابر ان پیروز نشدیم برد اوردیم ازجمله المانی ارژانتینی فرانسه ای و ....آن وقت داد وهاوار کنید که بیگانه ها خوب هستند .حرف زیاد است ولی کو حوصله گفتنش........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
آقای کیروش واقعا یکی از بهترین مربی های دنیا هستند و از روزی که اومدن واقعا تیم ملی خیلی بهتر شده.امیدوارم زیر آب این مربی زده نشه و براش مشکلی ایجا نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
بعضی مربی ها و عوامل داخلی به شدت از موفقیت کیروش ناراحت هستند و شاید بشه گفت میشد این ناراحتی رو تو چهره آقای ... تو تحلیل بعد از پخش بازی در شبکه 3 دید. علاوه بر مربیان حتی شاید خیلی از ژورنالیست ها از جمله خبرنگارهای باشگاه خبرنگاران از موفقیت کیروش ناراحت باشن که ظاهر گزارش هاشون و مظالبی که تو همین سایت می نویسند همینو نشون میده ولی ان شاءالله این تیم به پرافتخارترین تیم دوران تیم ملی ایران در جام جهانی بدل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
........کسانی ک به این مردک پول میدن تا با توهین به بخشی از هموطنان ما اونا رو کور خطاب کنه !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
کی روش بزرگ مرد...تاریخ فوتبال ایران
واقعا وقتی تیم میره تو زمین..خیال مون راحته می بره...
نه مثل قدیما..از برد مقابل تیم مالزی هم مطمئن نبودیم
آخرین اخبار