سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها، شعربازی و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس این اطلاعیه، خدمات مبتنی بر محتوا نام جدید خدمات ارزش افزوده است که فقط از سوی خود مشترک می تواند فعال شود. اخبار، بازی و سرگرمی، مسابقه، محتوای مذهبی، آموزشی، اطلاع ‌رسانی، بهداشت و سلامت جزو خدمات مبتنی بر محتوا یا ارزش افزوده پیامکی قرار می‌گیرند و پیمانکار ارائه کننده خدمات محتوایی طرف قرارداد با اپراتور تلفن همراه قبل از شروع ارائه این خدمات، از طریق ارسال پیامک در مورد ارائه خدمات از مشترک سوال کرده و درصورت تائید مشترک، آن را فعال می کند. 

اطلاعیه همراه اول در خصوص جزئیات خدمات مبتنی بر محتوا و سایر هزینه ها

سرویس هایی همچون پیش بینی مسابقات و حمایت از تیم های ورزشی، دریافت جملات کوتاه، آزمون ها، شعربازی و دانستنی ها از جمله خدمات مبتنی بر محتوا محسوب می شوند.

مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک بدون متن به شماره ۸۰۰ و یا شماره گیری کد #۸۰۰* (ستاره هشتصد مربع)، سرویس های محتوایی فعال خود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به قطع آنها اقدام کنند. 

همراه اولی ها در صورت بروز هرگونه خطا در فعال‌ سازی و یا غیر فعال‌ سازی این سرویس ها می توانند از طریق خط همراه اول با شماره ۹۹۹۰ (بصورت رایگان) و با سایر خطوط با شماره ۹۱۲۹۹۹۰ تماس بگیرند.

گفتنی است خدمات دولت الکترونیک نیز جزو خدمات مبتنی بر محتوا محسوب شده ولی از طریق سامانه #۸۰۰* فعلاً قابل مشاهده نبوده و بعلت موردی بودن دریافت اینگونه خدمات، بیشتر کاربرانی که گمان می کنند هیچ سرویس را فعال نکرده اند از اینگونه خدمات استفاده کرده اند. به عنوان مثال سرویس هایی همچون "اعلام خلافی خودرو (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)"، "اعلام وضعیت گواهینامه (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)"، "استعلام تصادفات رانندگی (با هزینه ۳۵۰۰ ریال)"، "پیگیری مرسولات پستی" و "خدمات شهرداری و سازمان ثبت" هزینه دار بوده و بسیاری از مشترکین از این موضوع بی اطلاع هستند. 

لازم به ذکر است پیامک های خدمات مبتنی بر محتوا با پیامک های تبلیغاتی فرق دارد؛ پیامک های تبلیغاتی گونه ای از تبلیغات بر بستر موبایل است که در آن بصورت کاملاً رایگان از بستر پیامک برای مشترکین، محتوای تبلیغاتی ارسال می گردد. همچنین از این طریق نیز سازمان ها، موسسات، شرکت ها و ... می توانند با مخاطبان خود ارتباط دو سویه برقرار کنند. 

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است، ردیفی که در قبوض تحت عنوان "سایر هزینه ها" مشاهده می شود، بیانگر مبلغ خدماتی است که مشترکین از دفاتر خدماتی یا سامانه های پاسخگویی دریافت می کنند که با کد عددی مشخص شده و مشترکین اپراتور اول می توانند با مراجعه به پرتال این شرکت (سایت همراه اول /تعرفه/سیم کارت دائمی) و یا سامانه "همراه من" از جزئیات هزینه مورد نظر اطلاع یابند. هزینه خدماتی نظیر "تغییر و اصلاح آدرس"، "قطع و وصل سیم کارت"، "چاپ قبض المثنی" و "آوای انتظار" در قالب "سایر هزینه ها" در نظر گرفته می شود.

همراه اولی ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه همراه من مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۷ تير ۱۴۰۱
من خارج کشور هستم و خط من در عرص ۵ نماه به شخص دیگری انتقال داده شده چطور امکان داره؟
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۲۰:۲۷ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
تورا خدا این قدر در حق مردم ظلم نکنید وبدون اطلاع از جیب مردم پول بر ندارید
Iran (Islamic Republic of)
موسی.مومنی
۱۵:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا نمایش نمیدهدشمارهایی که بنام خودم است میخواهم شماره داهمی فعال کنم راهنمایی آسان برای نمایش شمارهایم
Netherlands
رازقیان
۱۶:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
بارها درخواست غیر فعان کردن خدمات مبتنی بر محتوا کرده ام و ازطریق شبکه هم واز طریق9990 درخواست شده ولی باز هم هر ماه بیش از مبلغ بسته اینترنت واستفاده از شبکه برای من مبلغ خدمات مبتنی بر محتوا میاد راه کار واقعی وموثر چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
واقعا که این هم یک نوع دزدی آشکار می باشد. من از هیچکدام از این خدمات استفاده نکرده ام و حتی یک بار هم برای وضعیت سرویس های فعال ( که خودم هیچ گونه دخالتی در فعال کردن آنها نداشته ام)اقدام کرده ام و همه را غیر فعال کرده ام ولی دوباره از این مبالغ اضافی و تازه کتشاف شده آقایان به قبض این ماهم اضافه شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
مارو پیدا کرده وقتی شماره 800 را میزنیم پیغام میدهد که کلیه سرویسهای پیامکی شما غیر فعال خواهد شد این یعنی چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
بندههیچ پیامکی نفرستاده ام و از اینترنت هم استفاده نکرده ام ولی برام قبض صادر شده. چطور پیامک میلیونی رییس جمهور، هزینه نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
همراه اول کلا دزد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
خدا لعنتشون کنه دزدن پیامکی نیومده000 50 تومان خدمات زده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
من فقط یکبار نتیجه بازی ایران و تایلند را از طریق شبکه سه پیش بینی کردم و در قبضی که بعدا دریافت کردم هر ماه 24 هزار تومان بابت "حمایت از تیم ملی" هزینه خدمات مبتنی بر محتوا درج شده بود!!! این چه خدماتیه؟؟؟ هیچ کسی هم توضیح نداده بود همچین مبلغی قراره ازم گرفته بشه و الا صد سال شرکت نمی کردم.
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۰۱:۵۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
همراه اول دزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
کم مونده نگاه کردن به ساختمان مخابرات هم هزینه بگیرند!!
اون همه پولهایی که ملت واسه ودیعه ثبت نام موبایل دادند سود نداره؟
اصل سرمایه چی شد؟
سودش کجا میره؟
شایسته نبود در حق مردم مظلوم و نجیب ایران مخابرات بابت پولهای مفت و ناحقی که به اسم ودیعه گرفته خدمات رایگانی هم به این مردم می داد؟
تا بدهی رو ندی می کشن روی قبض بعدی خدا خیرتون بده سود ودیعه ما و اصل ودیعه که امانت هست چی میشه؟
خبرگزاری محترم این موضوع رو زنده و پیگیری کنه.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
بهز بهانه ای از مردم پول میگیرید.
من هیچکدوم از موارد فوق نداشتم ولی سایر هزینه ها در قبض موبایلم درج میشه و نیز در مورد ..بر محتوا را بخواهیم حذف کنیم چطور ممکنه.اخه نوشتید واسه خلافی این هزینه ها را می گیرید و فعال میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۵ ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
سلام اقا من هیچ کدام از اس ام اس های تبلیغاتی را فعال نکردم اما برای من یک اس ام اس فعال شده که حتی روحمم خبره نداره ومبلغ 40000تومان هزینه داره اقا به این چی میگند ایااین جیب بری نیست لطفار سیدگی کنید
آخرین اخبار