723 داوطلب بهشهری در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیدخالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر به رشد 5/21 درصدی ثبت نام شوندگان در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: 723 داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای حوزه انتخابيه شهرستان بهشهر نام نویسی کردند.

وی با بیان اینکه 141 داوطلب برای رقابت در شوراهای اسلامی شهر نام نویسی کردند افزود: از این تعداد ، 87 نفر در بهشهر ،28 نفر در رستمکلا و 26 نفر در خلیل شهر ثبت نام كردند.

فرماندار شهرستان بهشهر گفت: 582 نفر نیز برای رقابت در شوراهای اسلامی روستا نام نویسی کرده اند كه در بخش روستایی بخش یانسر با 327 نفر و بخش مرکزی با 255 نفر پا به عرصه رقابت نهادند که این آمار نسبت به دوره های قبل افزایش داشته است.

سیدخالق سجادی به 4 روستا در بخش یانه سر که واجد شرایط انتخابات شورا نبودند، اشاره کرد و افزود: روستاهای کفتکار، سنگ دره، ونشد و کوهنه کوم به دلیل جمعیت زیر20 خانوار و با جمعیت زیر100 نفر واجد شرایط برگزاری انتخاب نبودند و باقی روستاها ثبت نام کاندیدها با موفقیت انجام شد.

نماينده عالی دولت در شهرستان بهشهر گفت : از مجموع داوطلبانی كه نام نویسی کردند، 5 نفر مدرک دکترا، 51 نفر مدرک فوق لیسانس، 164 نفر مدرک لیسانس، 43 نفر مدرک فوق دیپلم، 134 نفر مدرک دیپلم ، 336 نفر سواد خواندن و نوشتن و 1 نفر تحصیلات حوزوی دارند.

وی جوان ترین داوطلب را ۲۵ساله و مسن ترین داوطلب را بالای 70 سال عنوان کرد و گفت: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در در پنجمین دوره انتخابات حوزه شهر و روستا 43 نفر خانم هستند که 14 نفر داوطلب خانم در شهر و 29 نفر داوطلب خانم در حوزه روستادر این دوره از انتخابات نام نویسی کردند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.