طرح‌های ابتکاری جدید در قالب طرح بهرفت ویژه پست‌های ایمنی و سلامت آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در دوازدهمین روز از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در یک ابتکار زیبا باهمت دادرسان مدرسه حوا در پست ایمنی و سلامت شهید عسگری شهرستان خوی، ماکت آموزشی بهرفت ساخته شد.

ماکت آموزشی بهرفت برگرفته از نمادهای تاریخی این شهرستان طراحی‌شده و دادرسان به کودکان هشدارهای ترافیکی را آموزش می‌دهند که هدف از اجرای این طرح، حساس سازی، آگاهی بخشی و انتقال مفاهیم از طریق کودکان به خانواده‌ها است.

کودکان در این طرح می‌آموزند که سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی می‌تواند چه عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد، آنها در کنار آموزش‌های اولیه علائم راهنمایی و رانندگی را نیز فرامی‌گیرند، این حرکت آموزشی و فرهنگی با زبان کودکانه توسط هم سن و سالان می‌تواند با تغییر در رفتار به یک باور ذهنی تبدیل شود.

طرح همیاران کوچک بهرفت در پست‌های ایمنی و سلامت شهرستان‌های ماکو، چالدران و پیرانشهر اجرا و مجدداً با بهره‌گیری از توان کودکان شروع‌شده است که در آن کودکان حین مراجعه با خانواده‌های خود به پست‌های ایمنی و سلامت با دریافت کارت همیار بهرفت، آموزشی‌های اولیه مرتبط با این طرح را با زبان کودکانه را فرامی‌گیرند.

این طرح با رویکرد تذکر به والدین در حین تخلفات رانندگی همچون استفاده از تلفن همراه، سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی و… در حال اجرا است.

با شروع آموزش های پایه در کودکان می توان قدم های موثری در راستای اجرای هر چه بهتر طرح بهرفت و کاهش تصادفات جاده ای در سراسر کشور برداشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.