مديركل راه آهن جنوب شرق گفت : موزه راه آهن برای اولين بار در كشور در ايستگاه زاهدان ايجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني راه آهن جنوب شرق، مجيد ارجوني افزود: با عنايت به اينكه راه آهن سيستان و بلوچستان ادامه راه آهن هندوستان به شمار ميرود و از سال ۱۹۱۶ ميلادي ساخت خط ريلي آن آغاز شده آثار تاريخي به جا مانده از صده گذشته جاذبه هاي گردشگري بسياري را در خود جاي داده است.

وي افزود: رونمايي از جرثقيل حمل ذغال سنگ با قدمت ۱۳۵سال در ميدان ورودي ايستگاه زاهدان با حضور استاندار سيستان و بلوچستان گامي براي معرفي اين ظرفيت ها برداشته  شد.

مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: آثاري مانند باسكول وزن بار مسافر با قدمت ۷۷ سال، روغن دان پيستون هاي ديزل با قدمت ۱۰۰ سال، زونكن پاكستاني به همراه اسناد با قدمت ۱۰۰ سال، انواع آچار و مهر راه آهن با قدمت ۱۰۰ سال، چراغ هاي فانوسي مورد استفاده سر سوزن ها و سه نما با قدمت ۱۰۰ سال، ميخ تراوري و چند اثر به جاي مانده ديگر در موزه ايستگاه زاهدان موجود است.

وي ادامه داد: ايستگاه راه آهن ميرجاوه با بدنه و سقف چوبي با قدمت ۱۰۰ ساله يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري اين منطقه است.

ارجوني گفت: خانه روساي پاكستاني با قدمت ۱۰۰ سال با سبك معماري پاكستاني، لوله هاي شستشوي قطارها و منبع آب با قدمت ۱۰۰ ساله از ديگر جاذبه هاي گردشگري به شمار ميرود.

وي افزود: با اينكه پروژه ساخت ادامه راه آهن هندوستان در سال ۱۹۱۸ ميلادي به اتمام رسيده اما برخي آثار به ۱۳۵ سال قبل بازميگردد.

مجيد ارجوني تصريح كرد: با گسترش فضاي اداره كل راه آهن جنوب شرق فضاهايي از اين قبيل نيز افزايش خواهد يافت.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار