وزیر دادگستری با بیان اینکه اتکای به نفت را شکانده‌ایم، گفت: تلاش‌های زیادی در کشور شده اما نقصان هم داشته‌ایم و محصول اصلی را دریافت نکرده‌ایم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری سیستان و بلوچستان، گفت: در استان سیستان و بلوچستان شاهد رشد و توسعه در حد قابل قبول هستیم.

وزیر دادگستری افزود: کارهای بزرگی انجام شده که می‌شود انتظارات بزرگتر را مطرح کرد و این انتظارات بزرگ گواهی بر انجام اقدامات بزرگ است و قابلیتی که برای دسترسی به مطالبات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری مطالبات قابل دسترسی را انتظار دارند، ادامه داد: اینکه مصرف با تولید داخلی تامین شود یعنی تولید داخلی به جایی رسیده که می‌تواند نیاز کشور را تامین کند.

پورمحمدی گفت: آمار مقایسه‌ای دستاوردهای ما در عرصه‌های جهانی با گذشته قابل قیاس نیست، رتبه نخست علمی دنیا را با نرخ 11/5 درصد در سال 2016 کسب کردیم و دومین کشور در فارغ‌التحصیل مهندسی هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حوزه مرغ این استان باید صادرکننده باشد و می‌تواند با افزایش تولید بازارهای دیگری را به دست آورد.

وزیر دادگستری افزود: دستاوردهای بسیار خوبی برای ایران به وجود آمده و اقتدار ملی ایران خود اتکا، تاثیرگذار و توانمند است که بسیار ارزشمند و به برکت مجموعه تلاش‌هاست.

 پورمحمدی ادامه داد: در کشور تاکنون تلاش‌های زیادی شده اما محصول اصلی را دریافت نکرده‌ایم هدف‌‌گذاری درست انجام نشده، درست است که دستاوردهایی داشته‌ایم اما نقصان‌ هم وجود دارد.

وزیر دادگستری یادآور شد: فروش نفت قیمت بالا داشت ولی رشد اقتصادی بالا و اشتغال مطلوب نداشتیم و سطح رفاه متزلزل بود، یکی از مباحث مهم در جهت‌گیری‌ها کنترل تورم بود که رشد آن کنترل شد و بسیار قابل اهمیت است.

پورمحمدی افزود: ما هم در مالیات هم در درآمد گمرکی بیش از صد درصد رشد داشته‌ایم و امروز اتکای به نفت را شکانده‌ایم، سالم سازی در اقتصاد کشور و نظم بخشی انجام شده است.

وی ادامه داد: بنای توسعه پایدار اساس آن تولید و تولید اشتغالزا است، اگر در این راستا طی مسیر کردیم افزایش درآمد خواهیم داشت. باید برای هر فعالیت اقدام یا عملی یک برآورد تولیدی داشته باشیم.

وزیر دادگستری گفت: همه در تمامی عرصه‌ها حتی قضایی، انتظامی، امنیتی و غیره باید به فکر انجام اقداماتی با برآورد تولیدی باشیم نسخه پیچیده شده است و باید عمل شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.