در ایام نوروز دو وقف جدید در استان به ثبت رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اولین وقف سال جاری توسط خیر اندیش رمضان خدادادی یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار متر مربع با نیت توسعه امامزاده نور الله (ع) مرغزار در شهرستان فاروج وقف شده است.

وی افزود: وقف یک قطعه زمین به مساحت 6.5 هکتار در روستای زرقانه بجنورد نیز دومین وقف سال جاری است که با نیت تامین دارو و درمان برای نیازمندان و همچنین هزینه برنامه های قرآنی این روستا وقف شده است.

وی با بیان اینکه 33 بقعه در طرح آرامش بهاری برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی به کار گیری شده است افزود: از اول اجرای طرح تاکنون بیش از 300 نفر از مسافران در امامزاده های این استان اسکان موقف یافته اند.

صفری اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی در جهت تحقق فرمایشات رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تقویت باورهای دینی و مذهبی مردم و بهره برداری از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شده است.

وی زمان اجرای طرح را 25 اسفند ماه سال جاری تا 15 فروردین 96 عنوان کرد و افزود: در 27 بقعه این استان نیز مراسم تحویل سال نو برگزار شد که بیش از 50 هزار نفر در این مکان ها حضور داشتند.

وی اظهار کرد: همچنین بیش از 100 نفر نیز در زائر سراهای این استان اسکان یافتند.

انتهای پیام /آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.