اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را برای رصد فعالیت‌های ترامپ در عمارت اعیانی‌اش در فلوریدا در دستورکار قرار داده‌اند.

رفت و آمدهای ترامپ به مارالاگو زیر ذره‌بین سنابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را در دستورکار قرار داده‌اند که درصورت تصویب، رئیس جمهور این کشور را مجبور می‌کند فهرست افرادی که در اقامتگاه خصوصی خود در مارالاگو با آنها ملاقات می‌کند را در اختیار کنگره قرار دهد.

دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری خود بیش از یک سوم وقت خود را به جای کاخ سفید، در مارالاگو گذرانده است.

او از زمان ورود به کاخ سفید، بسیاری از ملاقات‌های کاری و تفریحی خود را به سبک دوران پیش از ریاست‌جمهوری در عمارت اعیانی مارالاگو در فلوریدا برگزار می‌کند و همین مسئله شبهاتی را درمورد تعارض فعالیت‌های سیاسی او با منافع اقتصادی‌اش ایجاد کرده است.

منتقدان ترامپ مدعی‌اند او با وجود اینکه اعلام کرده است فعالیت‌های اقتصادی خود را به فرزندانش واگذار کرده است، اما همچنان در مارالاگو دور از چشم رسانه‌ها در کنار منصب ریاست جمهوری به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نیز به شدت از بابت جاسوسی از ترامپ در عمارت اشرافی‌اش در مارالاگو نگرانند. آنها معتقدند با توجه به اینکه ترامپ برخی جلسات مهم سیاسی خود را در آنجا برگزار می‌کند و محدودیت خاصی نیز برای ورود افرادِ غیر به این مکان وجود ندارد، خطر افشای اسناد و مکالمات محرمانه وی، امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.

به همین دلیل، سناتورهای دموکرات قصد دارند با تصویب لایحه‌ای که به "لایحه مارالاگو" معروف شده است، رفت و آمدهای ترامپ به این مکان و دیدارهای او با افراد مختلف را زیر ذره‌بین قرار دهند.

برای آشنایی بیشتر با عمارت اعیانی ترامپ اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار