به گفته سخنگوی برنامه جهانی غذا، 7 استان از 22 استان یمن در حالت اضطراری شماره 4 قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، سازمان ملل متحد هشدار داد یک سوم استانهای یمن در آستانه قحطی قرار دارند. این در حالی است که 60 درصد از ساکنان این کشور جنگ‌زده در حال حاضر از گرسنگی رنج می‌برند.

شبکه خبری اسکای نیوز امروز، شنبه، به نقل از بتینا لوشر، سخنگوی برنامه جهانی غذا در ژنو نوشت: 7 استان از 22 استان یمن در حالت اضطراری شماره 4 قرار دارند؛ یعنی تنها یک درجه کمتر از اعلام حالت قحطی.

سخنگوی برنامه جهانی غذا اعلام کرد این سازمان ماهانه برای حدود 7 میلیون نفر غذا تهیه می کند؛ یعنی مقداری کمتر از نصف شماری که از گرسنگی رنج می برند و تعدادشان به 17 میلیون نفر می رسد. حتی کسانی که موفق به دریافت غذا می شوند، تمام غذایی را که به آن نیاز دارند، دریافت نمی کنند؛ چرا که تهیه جیره کامل غذایی امکان‌پذیر نیست.

بتینا لوشر در ادامه افزود: نبود کمک رسانی، درگیری های مستمر و محدودیت حرکت نیروهای امدادی، موانع اصلی پیش‌رو برای تهیه غذا و کمک های دیگر به ساکنان این مناطق است.

لوشر همچنین تصریح کرد: درگیری ها به شکل تأسف باری تهیه جیره های غذایی را با مشکل مواجه کرده و حدود 60 درصد از ساکنان این کشور از مشکلات تهیه غذا رنج می برند. این رقم نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه از کشته شدن دست کم 4773 غیر نظامی در دو سال گذشته خبر داد.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار