وزیر دفاع آمریکا خواستار افزایش 30 میلیارد دلاری بودجه پنتاگون شد.

اعمال فشار جیمز متیس بر کنگره برای افزایش بودجه نظامی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی یونایتدپرس اینترنشنال؛ "جیمز متیس"، وزیر دفاع آمریکا از نمایندگان کنگره خواست با افزایش 30 میلیارد دلاری بودجه وزارت دفاع که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پیشنهاد داده، موافقت کنند.

او با حضور در جلسه تخصیص بودجه کمیسیون دفاع سنا گفت: به منظور اطمینان از آمادگی نظامی، بودجه اضافی برای سال مالی 2017 وزارت دفاع ضروری است. برای آنکه هواپیماهای ما به آسمان بازگردند، کشتی های ما در دریاها شناور شوند و سربازان ما با تجهیزات جدید و آموزشهای مناسب به صحنه برگردند، باید هزینه های آن را متقبل شد و این رویه نیازمند افزایش بودجه است.

متیس در این جلسه با اشاره به افزایش تهدیدهای خصمانه علیه آمریکا در سراسر جهان، ادامه داد: تهدید جهانی نیازمند یک پاسخ قدرتمند است و این فقط در افزایش توان نظامی کشور گنجانده شده است. همچنین قدرت نظامی این اطمینان را به رئیس جمهور و دیپلماتهای ما می دهد که در مذاکرات از موضع قدرت وارد شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر ماه فوریه بودجه 54 میلیارد دلاری را برای وزارت دفاع به کنگره پیشنهاد کرد که تایید نشد. درصورتیکه سنا با افزایش 30 میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا موافقت کند، پنتاگون در سال 2017 حدود 619.2 میلیارد دلار بودجه دریافت خواهد کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار