یزد؛

مساله اساسی در انتخابات، حضور گسترده مردم است.

تحولات اخیر جهانی ضرورت حضور و مشارکت گسترده مردمی در انتخابات پیش رو را مضاعف کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا تابش در نشست ستاد انتخابات شهرستان اردکان افزود:مساله اساسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست‌جمهوری حضور گسترده مردم است و این موضوع با توجه به تحولات جهان به‌ویژه نتیجه انتخابات در آمریکا و تغییر رویکردها٬ اهمیت دوچندانی یافته است.

وی برگزاری سالانه یک انتخابات در کشور را از نمونه‌های بارز مردم‌سالاری و مشارکت مردم در سرنوشت خود دانست و اضافه کرد: افتخار نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت اراده مردم است که در عرصه انتخابات‌های مختلف ظهور و بروز یافته است.

نماینده مردم اردکان با اشاره به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: در شرایطی که دکتر روحانی دولت را با بدهی‌های زیاد تحویل گرفت و با وجود کاهش قیمت نفت٬ کارهای بسیار بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: از نتایج اقدامات دولت در بخش اقتصادی٬ کاهش نرخ تورم از ۴۰ به ۱۰ درصد و رشد اقتصادی مناسب در جامعه است.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان یزد افزود: علاقمندان به نظام باید مردم را به مشارکت حداکثری فراخوانده و در شرایط کنونی، تلاش خود را بر تأمین منافع ملی٬ خنثی‌کردن تبلیغات سوء دشمنان و زنده‌نگهداشتن روحیه امید به آینده در جامعه متمرکز کنند.

تابش با تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد انتخابات استان و شهرستان اظهار امیدواری کرد هیات نظارت بر انتخابات با پرهیز از اعمال سلیقه و عمل به قانون، زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور، قانونمند و سالم را فراهم آورد.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد نیز با بیان اینکه فرآیند انتخابات در استان یزد به خوبی شروع شده، گفت: تا این مرحله ستاد انتخابات استان یزد در ارزیابی‌ها از ستادهای برتر کشور است.

محمدعلی طالبی اظهار داشت: تمرکز ما بر تحقق مشارکت حداکثری مردم و حضور نخبگان و افراد توانمند برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستاهاست.

وی تصریح کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به رأی مردم و جایگاه شورا‌ها نگاه ویژه‌ای است و باور دولت یازدهم، مشارکت مردم در سرنوشت خود و تقویت نهادهایی مثل شوراهاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ترکیب شکل‌گرفته در هیات نظارت شورا‌ها در مجلس و استان یزد و نگاه فراجناحی این هیات‌ها در بررسی صلاحیت‌ها نوید انتخاباتی خوب٬ رقابتی و پرشور با حضور کاندیداهای متعدد و سلایق مختلف را می‌دهد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان اردکان هم گفت: برگزاری انتخابات آرام٬ سالم و قانونمند مقدماتی دارد که با تجربیات ارزنده ستاد انتخابات استان و شهرستان و تعامل اعضای هیات‌های نظارت و اجرایی شهرستان این امر محقق خواهد شد.

هادی مقیمی با تأکید بر اینکه بررسی عملکرد شورا‌ها در مقطع کنونی حائز اهمیت است، افزود: با اعلام رسمی آغاز فرآیند انتخابات، مراحل کار مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شده و در روزهای گذشته نیز انتخاب معتمدین هیات اجرایی از طریق رأی‌گیری انجام گرفته است.

فرماندار اردکان اضافه کرد: تاکنون، ۸۵ داوطلب در روستا‌ها و ۱۵ داوطلب در شهرهای شهرستان اردکان ثبت‌نام قطعی کرده اند.

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از سی ام اسفند ماه گذشته آغاز شده و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.