از آغاز اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی و نظارت این مجموعه بر کشتارگاه های دام، بیش از 1400 تن گوشت قرمز از ذبح بیش از 42 هزار راس دام سبک و سنگین استحصال شد.

تولید 1400 تن گوشت قرمز و 3850 تن گوشت مرغ در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طی مدت اجرای این طرح و تا روز گذشته، 120  اکیپ نظارتی دامپزشکی استان بیش از 4700 هزار بازدید از مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده های خام دامی داشته اند.

جعفرعطارباشی افزود: نتیجه بازرسی ها با همکاری مراجع قضایی استان، برای  28 متخلف، پرونده تشکیل و 4 مرکز دارای تخلف نیز با رای مراجع ذیصلاح، پلمب شد.

 عطارباشی با توجه به استقبال زائران و مجاوران حریم مقدس رضوی از مصرف گوشت مرغ طی ایام نوروز، در این زمینه اعلام داشت: تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه های طیور استان در زمان اجرای طرح نظارتی دامپزشکی طی مدت یادشده 1 میلیون و 950  هزار قطعه به وزن 3850 تن بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده در جهت ارائه خدمات بهداشتی مناسب، تامین امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی، کلیه کشتارگاه های دام و طیور استان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و تمامی محصولات این مراکز با نظارت کارشناسان دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف خواهد شد.

 وی، با توجه به خطر انتقال بيماري‌هاي مختلف در اثر عرضه غير بهداشتي فرآورده‌هاي خام دامي توسط دستفروشان، ادامه داد: با كليه افرادي كه به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشيه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بويژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غير مجاز مواد پروتئيني از قبيل گوشت سفيد و قرمز، ماهی، كله پاچه، جگر و ... نمايند بطور جدي برخورد شده و پس از تشكيل پرونده براي متهمان، مراتب جهت رسيدگي به دستگاه قضايي تسليم و پی گیری خواهد شد.

    عطارباشی ضمن تاكيد بر اهميت گزارش‌هاي مردمي در كشف و ضبط موارد غير مجاز و نيز ارتقاي سطح بهداشت عمومي، اعلام داشت: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان و تا کنون، به بیش از 194 مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

 وی از كليه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد يادشده و يا ساير تخلفات در عرضه فرآورده‌هاي  خام دامي، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌هاي 37250025و 37250035(شبكه دامپزشكي مشهد)، 1512(مرکز پیام اداره كل) و در شهرستان‌ها با شبكه دامپزشكي شهرستان در ميان گذاشته و در این راه از سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره 300001512 نیز بهره مند شوند.
 
انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.