رئیس پلیس راه استان یزد؛ میزان تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئيس پليس راه استان يزد گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی از 26 اسفندماه تاکنون، 63 درصد حوادث رانندگی در محورهای استان یزد مروبط به واژگونی و خروج از جاده خودروها بوده است.

سرهنگ احمد مظفری افزود: بر این اساس لازم است رانندگان با سرعت مجاز در محورها حرکت کنند ضمن اینکه از رانندگی در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی به شدت پرهیز کنند.

مظفری خاطرنشان کرد: از ‌آنجا که اوج واژگونی خودروها و خروج از جاده در ساعات بعدازظهر اتفاق می‌افتد لازم است رانندگان از هرگونه شتاب و عجله در رانندگی در این ساعات خودداری کنند.

رئیس پلیس راه استان یزد همچنین بر لزوم پرهیز از رانندگی افراد بی‌تجربه یا کم تجربه در جاده‌ها تأکید کرد و افزود: افراد دارای سابقه رانندگی در جاده‌ها اجازه ندهند افراد کم‌تجربه که به تازگی اقدام به دریافت گواهینامه کرده‌اند، رانندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه عصر امروز تغییرات آب و هوایی و گرد و غبار در سطح استان خواهیم داشت،‌ افزود: رانندگان شرایط را مدیریت کنند و ضمن رعایت سرعت مجاز و حفظ فاصله طولی، در صورتی گرد و غبار رانندگی را دشوار کرد،‌ بلافاصله در حاشیه جاده و در محل‌های تعیین شده توقف کنند تا گرد و غبار و طوفان عبور کند.

مظفری تصریح کرد: خط قرمز پلیس در جاده‌های استان یزد سرعت غیرمجاز است و در این زمینه با هیچ فرد متخلفی مماشات نخواهد شد و خودرو توقیف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلفات جاده‌ای در محورهای استان یزد با اشاره به اینکه خوشبختانه شاهد کاهش 50 درصدی تلفات در محورها بوده‌ایم، عنوان کرد: تنها در روز 30 اسفند یک مورد تلفات رانندگی در محور یزد ـ کرمان گزارش شده است.

مظفری یادآور شد: راننده خودروی تیبا که دختری 26 ساله بوده به علت سرعت زیاد در کیلومتر 102 محور یزد ـ کرمان دچار واژگونی خودرو می‌شود که در این حادثه راننده در دم جان باخت و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.

وی با اشاره به اینکه در محورهای استان یزد دوربین‌های ثبت لحظه‌ای سرعت نصب شده است‌، افزود: رانندگان مطلع باشند که ثبت سرعت تنها در مقابل دوربین‌ها انجام نمی‌شود بلکه فاصله یک دوربین تا دوربین بعدی محاسبه شده و در صورتی که میانگین سرعت از حد مجاز فراتر باشد، راننده متخلف شناخته شده و جریمه برای وی اعمال خواهد شد.

مظفری اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و رانندگان در سطح جاده‌ها، تعطیلات نوروزی بدون حوادث دلخراش را سپری کنیم.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.