سخنگوی هیئت اعزامی معارضان سوری به ژنو از دیدار این هیئت با دی میستورا خبر داد.

هیئت معارضان سوری پنج‌شنبه با فرستاده سازمان ملل دیدار می کند
 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «سالم المسلط» سخنگوی هیئت اعزامی کمیته عالی مذاکرات وابسته به معارضان سوری به ژنو تاکید کرد این هیئت برای بحث در مورد نکاتی مهم از جمله گذار سیاسی، پنج شنبه با فرستاده سازمان ملل در امور سوریه دیدار خواهد کرد.

سالم المسلط به خبرنگاران گفت: «پنج شنبه با تیم «استفان دی میستورا» دیدار خواهیم داشت. البته خود آقای دی میستورا پنج شنبه شب به ژنو خواهد رسید بنابراین در ساعت دوازده ظهر (به وقت محلی) با تیم فرستاده سازمان ملل دیدار خواهیم کرد».

وی افزود: مسائل بسیاری وجود دارد که می بایست در مورد آنها مذاکره کرد. اولویتهایی داریم همانطور که ملت سوریه نیز اولویتهایی دارد. امور زیادی در میدان در جریان است که باید مواضع بین المللی و سازمان ملل درباره آنها مشخص شود.

المسلط در ادامه گفت: ما به مصوبه 2254 ژنو پایبند بودیم. این مصوبه بر مذاکره درباره گذار سیاسی دلالت دارد. همینطور در مورد قانون اساسی نیز صحبت شده است و ما وقتی درباره قانون اساسی صحبت می کنیم باید بین پیش نویس قانون اساسی و خود آن تفاوت قائل شویم. پیش نویس قانون اساسی برای دوره ای گذرا یا همان مرحله انتقالی است اما قانون اساسی به دست ملت سوریه نوشته می شود. اما مهمترین اولویت ما بحث در مورد روند انتقال سیاسی در کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار