استاندار اصفهان گفت: تعطیلات نوروز فرصت مناسبی را فراهم آورده تا خرده فرهنگ‌ها و آداب و سنن متنوع استان اصفهان را به گردشگران معرفی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور استاندار اصفهان در آیین افتتاح این رویداد فرهنگی اظهارداشت: اصفهان از تنوع قومیت‌ها و تعدد خرده‌فرهنگ‌ها برخوردار است و به علت قدمت بیش از 7 هزار ساله آداب و سنن زیادی در این خطه وجود دارد.

وی افزود: تعطیلات نوروز فرصت مناسبی را فراهم آورده تا خرده فرهنگ‌ها و آداب و سنن متنوع استان اصفهان را به گردشگران معرفی کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نوروز در بین 12 کشور جهان مشترک است، گفت: با توجه به برگزاری جشن ثبت جهانی رویداد فرهنگی نوروز، در تاریخ ششم فروردین در تهران، این رویداد فرصت مناسبی را برای آشنایی نسل جوان ایرانی با فرهنگ غنی نیاکان خود فراهم می‌آورد و اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشن و رویداد فرهنگی را دو چندان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: رویداد فرهنگی نوروزگاه همچنین می‌تواند در افزایش نشاط اجتماعی و شور و شوق در بین گردشگران مؤثر باشد.

شایان ذکر است استاندار و رئیس ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان پس از دیدار صمیمانه با تعدادی از مسافران و گردشگران نوروزی، از خدمات ارائه شده در بناهای تاریخی به مسافرین نوروزی بازدید کرد و ضمن افتتاح رویداد فرهنگی «نوروزگاه» در کاخ‌موزه جهانی چهلستون، با هدف معرفی هرچه بهتر فرهنگ و سنن تاریخی نوروز، 500 عدد صنایع دستی نفیس به نخستین مسافران بازدیدکننده از نوروزگاه اهدا کرد.

گفتنی است رویداد فرهنگی نوروزگاه تا ششم فروردین با هدف معرفی هرچه بهتر فرهنگ و سنت تاریخی نوروز و همچنین ارائه دستاوردهای فرهنگی اقوام مختلف استان در حوزه نوروز ایرانی ادامه می‌یابد.

این رویداد فرهنگی در اماکن تاریخی اصفهان از جمله مجموعه جهانی کاخ موزه چهلستون، میدان تاریخی نقش جهان و عمارت رکیب‌خانه(موزه هنرهای معاصر)، منارجنبان و آتشگاه این شهر برگزار خواهد شد.

در این جشن نوروزی، اقوام مختلف استان اصفهان از جمله عشایر بختیاری و قشقایی حضور دارند.

برگزاری نمادین بازی چوگان در میدان نقش جهان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی شهرهای و روستاهای مختلف استان، بازارچه هنرهای اصیل، پخت غذاهای محلی، نمایش آداب و سنن و پوشش اقوام مختلف، نقالی، شاهنامه‌خوانی، سرود و نمایش محلی از دیگر بخش‌های این رویداد فرهنگی به شمار می‌رود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.