کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از بارانی شدن آسمان استان بوشهر با ورود یک سامانه بارشی خبر داد.

آسمان استان بوشهر بارانی می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان بوشهر، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی جوی نشان‌دهنده ورود یک سامانه بارشی به استان است. بر این اساس از امروز تا اواسط روز یکشنبه هفته آینده آسمان استان به تناوب ابری و از فردا همراه با بارش باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در برخی نقاط ریزش تگرگ خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در قسمت‌های جنوبی و شمالی استان از شدت بیشتری برخوردار باشد. طی این مدت آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

مساعدی بیان کرد: با توجه به ناپایداری جوی در این مدت و افزایش سرعت باد با جهت جنوب شرقی طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه و همچنین احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای در مدت فعالیت سامانه، نسبت به افزایش لحظه‌ای ارتفاع موج دریا هشدار داده می‌شود. با توجه به افزایش سرعت باد در مناطق مستعد ایجاد گرد و خاک، ورود آن به استان و کاهش کیفیت هوا و دید افق طی این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.