نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی معتقد است باید زمینه مشارکت ومسئولیت پذیری زنان در اداره شهر و روستا فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آقاپور گفت: یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است، این مشارکت زمینه مسئولیت پذیری مردم را در همه عرصه‌ها فراهم کرده است؛ به طوری که امروز استقلال و آزادی کشور علاوه بر جانفشانی شهدای گرانقدر و ایثارگران عزیز انقلاب، مرهون همین مشارکت مردم می‌باشد.
 
 وی افزود: انتخابات که درهر زمان زمینه‌ساز  مشارکت و آرای مردم است، همواره سرنوشت این کشور و مقدرات آن را رقم زده است.  
 
آقاپور خاطرنشان کرد: یکی از نهادهای مردمی که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی هویت یافت، شورای شهر و روستا است. شوراها تجلی گسترده و فراگیر مسئولیت پذیری آحاد جامعه در شهر و روستا است.
 
وی با بیان اینکه شورای شهر در برخی شهرهای بزرگ با فراز و فرودهایی همراه بوده است، عنوان کرد: با این حال تاثیر شگرف شوراها بر بهسازی مدیریت شهری و واگذاری و انجام بسیاری از امور توسط معتمدان مردم و ارائه خدمات مفید و ماندگار بر کسی پوشیده نیست.
 
این نماینده مجلس تأکید کرد: شورای اسلامی شهر و روستا به مثابه نهاد بزرگ اجتماعی، اقتصادی و خدماتی پناهگاه مردم در بهبود امور شهری و زندگی می‌باشد، اما تا انجام وظایف مطلوب فاصله‌ای معنی‌دار وجود دارد. معتقدم باید با رویکردهای نوین علمی، حرفه‌ای و اجتماعی از جمله توسعه مشارکت زنان در مدیریت شهری، برخی از کاستی‌های مسیر خدمت به مردم را برطرف کرد.
 
وی اظهار کرد: باید زمینه مشارکت و مسئولیت‌پذیری تأثیرگذاران آبادی و مدیریت خانه‌ها در امور شهری و روستایی فراهم شود؛ اگر زندگی توام باعزت، رفاه و آرامش در محیط خانواده مرهون زنان با کفایت است، پس باید زمینه حضور آنان در عرصه مدیریت شهر فراهم شود تا به تبع آن شهرها نیز از رفاه و آسایش برخوردار شوند.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سلامت زندگی از حیث اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در محیط خانواده برای ایرانیان ارزش مضاعفی دارد، پس باید زندگی شهری نیز اخلاقی و به دور از تبعیض، فساد و روابط ناسالم اجتماعی باشد؛ باتوجه به اینکه پشت هر موفقیتی زنان وجود دارند، پس بگذاریم زنان خود در موفقیت‌های اجتماعی و زندگی شهری جلودار باشند.  
 
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان یک مرجع بی بدیل دینی و بالاترین مقام سیاسی کشور حضور زن در خارج از خانه را نفی نمی‌نمایند.
 
آقاپور با اشاره به اینکه اولین نماینده زن شهرستان شبستر است، گفت:  به نمایندگی ازهمه زنان فرهیخته و متعهد کشور، استان و منطقه بر این باورم که با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری، روش‌های اصلاحی و در پرتو قانون و خردجمعی می‌توان تبعیض‌ها، فسادها، محرومیت‌های اقتصادی، اجتماعی و رفاهی را کاهش داد؛ البته با این شرط که زمینه برای مشارکت موثر و فراگیر زنان در مدیریت شورای شهر و روستا فراهم شود.  
 
وی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر و روستا فرصت مغتنمی برای دعوت از حضور زنان شایسته و متعهد است،  تأکید کرد: زنان باید با ثبت‌نام در انتخابات پیش رو بار دیگر با تکیه بر اراده پیش بَرنده خود و ساماندهی توانایی خویش برای حضور در شوراها گام بعدی را آغاز کنند و این فرصت فراهم آمده را برای بروز شایستگی‌های خود در مسئولیت‌پذیری مدیریت امور شهری ارج نهند.

آقاپور تصریح کرد: در همه مراحل کار پشتیبان و حامي همه زنان استان هستم.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار