نمایشگاه آثار نگارگری از گنجینه نفیس موزه ملی ملک در موزه اقوام گرمسار برپا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهوش کمالی رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان گرمسار گفت : این نمایشگاه با همکاری موزه اقوام و موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است.

وی افزود : در این نمایشگاه 30 اثرنگارگری از مجموعه موجود در گنجینه موزه ملی برای نمایش در اختیار این موزه اقوام قرار گرفته و تا 15 روز آینده برپاست.

کمالی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر از این نمایشگاه دیدن کنند، افزود: سفره هفت سین باستانی ایرانی نیز به سنت هرساله در موزه اقوام برپا شده است.

وی گفت: این سفره هفت سین در بردارنده آداب و سنن ویژه مردم شهرستان گرمسار است به طوری که سفره هفت سین مردم این شهرستان بر طبق سنت و اعتقادات نیک گذشتگان شان حاوی شیر و ماست، اسپند، گلاب ، شربت و گندم است.

گفتنی است ، موزه اقوام(خانه باقری) از خانه باغ های قدیمی شهرستان گرمسار است که مالک آن از خوانین شهرستان به نام میرزا علی باقری بوده است .

این بنا در اواخر عهد قاجار احداث شد و در مورخ 14/02/1378 با شماره 2314 به ثبت آثار ملی کشور رسیده است که در مرکز شهر واقع شده است.

این ساختمان در دو طبقه با مصالح خشت خام- بندکشی گچ و خاک و تزئینات آجر خطایی ساخته شده است،در پوشش سقف طبقه دوم از تیرهای چوبی و کاه گل استفاده گردیده و دارای هشت اتاق به صورت قرینه و در مجاورت هم و در هر طبقه 4 اتاق ساخته شده است.

این بنا در تاریخ 21 بهمن سال 89 تبدیل به موزه شهرستان گرمسار شد و به جهت اینکه اقوام مختلفی در شهرستان گرمسارسکونت دارند و شهرستان معروف به جزیره اقوام است به نام موزه اقوام(موزه مردم شناسی)نام گذاری شده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.