تا پایان دولت همۀ شهرهای کشور از اینترنت نسل سوم بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای دولت تدبیر و امید بر اساس سیاست کوچک‌سازی دولت و با هدف تصمیم‎سازی، هدایت و نظارت دولت عمل کرده و در نظر داشته است سایر امور را به دست مردم بسپارد.

وی دربارۀ دستاوردهای کشور در حوزۀ ICT گفت: اکنون شبکه انتقال کشور بیش از 10برابر شده؛ به‌گونه‌ای‌که از شهریور92 تاکنون از 950 به 10هزار گیگابایت رسیده است.

محمود واعظی افزود: پهنای باند اینترنت 624 گیگابیات بر ثانیه بود که امروز 6هزارو800 گیگابایت بر ثانیه شده است و امیدواریم تا اردیبهشت رشد قابل توجهی داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ابتدای دولت تدبیر و امید نسل سوم تلفن همراه فقط در تهران بود درحالی‌که اکنون بیشتر شهرها دارای نسل سوم تلفن هستند و تلاش این است تا پایان دولت همۀ شهرهای کشور از اینترنت نسل سوم بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: هیچ روستایی در ابتدای دولت تدبیر و امید دارای اینترنت نبود درحالی‌که اکنون بیشتر روستاها دارای اینترنت هستند و تلاش دولت پوشش اینترنت در 90درصد روستاهای کشور تا پایان اردی‌بهشت است.

واعظی گفت: نگاه به حوزۀ ارتباطات و فناروی اطلاعات به‌گونه‌ای است که ICT همانند بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته پیشتاز در توسعه باشد و این حوزه به حوزه‌ای توانمندساز در همۀ بخش‌های کشور تبدیل شود.

وی در خصوص سیاست‌های وزارت ارتباطات دربارۀ فضای مجازی بیان کرد: گزارش ارائه شده به وزارت ارتباطات حاکی از استفادۀ یک‌ونیم درصدی از فضای نامناسب اینترنت است درحالی‌که به میزان 98ونیم درصد از اینترنت استفادۀ درست می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: معتقدیم بی‌انصافی است به‌دلیل یک‌ونیم درصد استفادۀ نادرستی که از فضای مجازی می‌شود، قشر وسیعی را از این قابلیت محروم کنیم.

واعظی گفت: به‌دنبال آن هستیم خدمات در بستر شبکۀ ملی ارتباطات و به‌صورت دانش‌بنیان ارائه شود؛ نه اینکه شغل را در بستر صنعت و کشاورزی ارائه کنیم ازاین‌رو معتقدیم باید از حوزه‌هایی که بدون استفاده از منابع، تولید ثروت را به همراه دارند حمایت کنیم.  

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سخنانش در جلسۀ شورای راهبری ارتباطات و توسعۀ اطلاعات استان یزد در پاسخ به درخواست‌های مسئولان و فعالان حوزۀ IT وICT گفت: یزد از نظر استعداد و نیروی انسانی غنی است و امروز در دنیا ثروت را انسان‌ها و نه منابع، می‌سازند.

وی با بیان اینکه سه مقولۀ نرم‌افزار و محتوا و خدمات از تولیدات حوزهٔ IT و ICT هستند، افزود: با طرح پایلوت سلامت و تبدیل یزد به شهر هوشمند یزد موافق‌ایم و وزارت ارتباطات در اندازۀ توان برای تحقق این موارد تلاش می‌کند.

واعظی به حمایت نخبگان یزدی برای تولید نرم‌افزار تأکید کرد و گفت: طرح لجستیک و طرح یزد به‌عنوان پایلوت محتوای آموزشی به وزارت ارائه شود تا پس از بررسی در توسعۀ استان در این زمینه نیز اقدام شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.